TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Subject is "400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | D | E | F | H | J | L | M | R | S
Number of items at this level: 20.

A

Arnold, Thomas Otmar (2018):
Advanced Motif Analysis on Text Induced Graphs.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

B

Beinborn, Lisa Marina (2016):
Predicting and Manipulating the Difficulty of Text-Completion Exercises for Language Learning.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, [Ph.D. Thesis]

Behrend, Jana (2016):
Germanische Interkomprehension im universitären Bereich als Möglichkeit zur Förderung rezeptiver Mehrsprachigkeit in der EU. Subjektive Theorien von Studierenden zum Erschließen fremdsprachlicher Lesetexte nach dem EuroComGerm-Ansatz.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, [Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/cgi/oai2],
[Ph.D. Thesis]

D

Daxenberger, Johannes (2016):
The Writing Process in Online Mass Collaboration: NLP-Supported Approaches to Analyzing Collaborative Revision and User Interaction.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Drumm, Sandra (2010):
Die Sprachbewusstheit von schulischen Lehrkräften der naturwissenschaftlichen Fächer Eine empirische Untersuchung der Sprach- und Verantwortungsbewusstheit naturwissenschaftlich ausgebildeter Lehrkräfte in Bezug auf die fachsprachlich bedingten Lernschwierigkeiten von SchülerInnen mit Migrationshintergrund.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

E

Eckart de Castilho, Richard (2014):
Natural Language Processing: Integration of Automatic and Manual Analysis.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

F

Falke, Tobias (2019):
Automatic Structured Text Summarization with Concept Maps.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Ferschke, Oliver (2014):
The Quality of Content in Open Online Collaboration Platforms: Approaches to NLP-supported Information Quality Management in Wikipedia.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Feith, Alexandra (2013):
Zur Fachkommunikation interdisziplinärer Teams in der Produktentwicklung.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Filippova, Katja (2010):
Dependency Graph Based Sentence Fusion and Compression.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

H

Hoos, Sebastian (2013):
KONFLIKTSTRATEGIEN UNTERSCHIEDLICHER HIERARCHISCHER ROLLENTRÄGER IN BETRIEBLICHEN ONLINE-FOREN Eine gesprächsanalytische Studie informeller Mitarbeiter-Kommunikation.
In: Sebastian Hoos, Darmstadt, TUPRINTS, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Holtz, Mônica (2011):
Lexico-grammatical properties of abstracts and research articles. A corpus-based study of scientific discourse from multiple disciplines.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

J

Jamison, Emily K. (2016):
Crowdsource Annotation and Automatic Reconstruction of Online Discussion Threads.
Darmstadt, Germany, Technische Universität Darmstadt, [Ph.D. Thesis]

L

Link, Lisa (2009):
Inhaltsqualität im computervermittelten Lernprozess: Eine linguistische Analyse zu gegebenem, benötigtem und erfragtem Wissen.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

M

Miller, Tristan (2016):
Adjusting Sense Representations for Word Sense Disambiguation and Automatic Pun Interpretation.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität Darmstadt, [Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/5400],
[Ph.D. Thesis]

Matuschek, Michael (2015):
Word Sense Alignment of Lexical Resources.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Meyer, Christian M. (2013):
Wiktionary: The Metalexicographic and the Natural Language Processing Perspective.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

R

Riedl, Martin (2016):
Unsupervised Methods for Learning and Using Semantics of Natural Language.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

S

Stab, Christian Matthias Edwin (2017):
Argumentative Writing Support by means of Natural Language Processing.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, [Ph.D. Thesis]

Schulz, Anke (2015):
Me, myself and I: A corpus-based, contrastive study of English and German computer-mediated communication from a Systemic Functional perspective.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

This list was generated on Sun Jan 19 13:43:33 2020 CET.