TU Darmstadt / ULB / TUprints

Praxisbericht: Interkulturelles Video-Tandem an der Hochschule Ansbach

Gebhard, Christian (2023)
Praxisbericht: Interkulturelles Video-Tandem an der Hochschule Ansbach.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2018, 23 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00013052
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3147-gebhard.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (815kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Praxisbericht: Interkulturelles Video-Tandem an der Hochschule Ansbach
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2018
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 23
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00013052
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Bei der Videoproduktion im Unterricht können neben Schlüsselqualifikation verschiedenste fachliche Kompetenzen trainiert und bewertet werden. Wenn Lernende zu Produzenten werden und im Fremdsprachenunterricht sich selbst und ihre Heimatinstitution vorstellen, kann dabei ein nachhaltiger interkultureller Austausch mithilfe moderner Medien geschaffen werden. In dieser Projektbeschreibung wird dargestellt, wie diese Ziele an der Hochschule für Angewandte Wissenschaften Ansbach in einem kürzlich initiierten „Video-Tandem“ mit Partnerhochschulen verfolgt werden.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

Producing videos in the classroom can be a means not only to train and assess key skills, but also various professional skills. When learners take on the role of producers and introduce both themselves and their home educational institutions in a foreign language classroom setting, sustainable intercultural exchange can be created with the help of modern media. The following description of a project depicts how these goals are pursued at Ansbach University of Applied Sciences in a socalled video tandem with partner universities that was initiated a short while ago.

English
Uncontrolled Keywords: Tandem, Austausch, interkulturell, Videoproduktion; tandem, exchange, intercultural, video production
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-130527
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:26
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/13052
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item