TU Darmstadt / ULB / TUprints

Rückmeldungen an Lernende

Heine, Lena ; Mainzer, Mirka (2023)
Rückmeldungen an Lernende.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2015, 20 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012928
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3026-heine.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (764kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Rückmeldungen an Lernende
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2015
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 20
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012928
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Der Beitrag geht der Frage nach, worauf Rückmeldungen auf schriftliche und mündliche Lerner-leistungen im CLILUnterricht abzielen sollten und welche Form von Rückmeldung für die Weiterentwicklung sprachlicher und fachlicher Kompetenzen der Schüler sinnvoll ist. Es werden das Feedbackverhalten von CLIL-Lehrkräften und bisherige Ansätze und Vorschläge für eine adäquate Rückmeldung auf Lernerbeiträge diskutiert.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

The article is concerned with the question whether feedback to written or oral performance in CLIL education should focus on language and/or subject content and which kind of feedback is helpful for improving target language competence as well as subject-specific competencies. The feedback practices of CLIL class teachers and current approaches of feedback methods in CLIL are discussed.

English
Uncontrolled Keywords: CLIL, integrierte Beurteilung, Feedbackverhalten, Fehlerkorrektur, sprachliche Funktionalität, schriftliche Leistung, mündliche Leistung; CLIL, integrated assessment, feedback behaviour, error correction, linguistic functionality, written performance, oral performance
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-129283
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:15
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12928
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item