TU Darmstadt / ULB / TUprints

Learning English, and Teaching English – and linking the two together

Ross, Fiona (2023)
Learning English, and Teaching English – and linking the two together.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2017, 22 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00013033
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3130-ross.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (909kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Learning English, and Teaching English – and linking the two together
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2017
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 22
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00013033
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Degree courses in modern languages, especially those for students wishing to become teachers, tend to consist of different modules with little connection to each other and may have insufficient emphasis on improving language skills. This paper presents the concept and structure of a language course designed to address such issues. It is holistic in approach and focuses on developing students' awareness of language learning processes; the insights acquired by the participants can be applied to any learning or teaching situation.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

Fremdsprachliche Studiengänge, besonders die für zukünftige Lehrerinnen und Lehrer, bestehen häufig aus verschiedenen Modulen, die nur zum Teil aufeinander bezogen sind und der Verbesserung von Fremdsprachenkenntnissen einen relativ geringen Wert beimessen. Der folgende Artikel stellt einen Sprachkurs vor, der darauf abzielt, sich speziell diesen Themen zu stellen. Der Kurs ist ganzheitlich in seinem Ansatz und konzentriert sich darauf, das Bewusstsein von Studierenden für die Prozesse des Fremdsprachenerwerbs zu schärfen; die von den Teilnehmenden erworbenen Erkenntnisse lassen sich auf jegliche Lern- oder Lehrsituationen anwenden.

German
Uncontrolled Keywords: language learning, language teaching, language awareness, higher education, teacher education and training, authentic materials, a good learning environment; Sprachen lernen, Sprachen lehren, Sprachbewusstheit, Hochschulbildung, Lehrerausbildung, authentische Materialien, eine gute Lernumgebung
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-130337
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:27
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/13033
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item