TU Darmstadt / ULB / TUprints

60plus goes Web 2.0. Fremdsprachenlernen in einer medialgestützten Lernumgebung für Lerner im höheren Alter

Wegmann, Johanna ; Pomino, Jenny (2023)
60plus goes Web 2.0. Fremdsprachenlernen in einer medialgestützten Lernumgebung für Lerner im höheren Alter.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2010, 15 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012300
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-2455-wegmann.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (798kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: 60plus goes Web 2.0. Fremdsprachenlernen in einer medialgestützten Lernumgebung für Lerner im höheren Alter
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2010
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 15
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00012300
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Dieser Beitrag zeigt auf, wie Wikis im Fremdsprachenunterricht für Lerner im höheren Alter eingesetzt werden können und wie relevant altersbedingte Veränderungsprozesse für das medialgestützte Fremdsprachenlernen sind. Die Einbindung von Wikis in den Fremdsprachenunterricht für ältere Menschen und die Darstellung notwendiger Fördermaßnahmen zur Sensibilisierung dieser Lerngruppe für neue Medien stehen im Mittelpunkt des Beitrages.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

This article illustrates how wikis can be used in foreign language education for older learners and how relevant age-related processes of change are for medial language learning. The focus of the contribution is on the integration of wikis into foreign language teaching and on increasing older learners’ awareness for new media.

English
Uncontrolled Keywords: Wiki, neue Lernwege, Fremdsprachen, lebenslanges Lernen, Alter, virtuelle Lernumgebung
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-123008
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:04
Last Modified: 24 May 2023 17:09
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12300
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item