TU Darmstadt / ULB / TUprints

Rezension: Baker, Will & Ishikawa, Tomokazu (2021): Transcultural Communication Through Global Englishes. New York: Routledge

Baker, Will ; Ishikawa, Tomokazu (2023)
Rezension: Baker, Will & Ishikawa, Tomokazu (2021): Transcultural Communication Through Global Englishes. New York: Routledge.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2023, 28 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00024164
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3566-cnyrim.pdf
Copyright Information: CC BY 4.0 International - Creative Commons, Attribution.

Download (311kB)
[img] Text
zif-3566-cnyrim.xml
Copyright Information: CC BY 4.0 International - Creative Commons, Attribution.

Download (24kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Rezension: Baker, Will & Ishikawa, Tomokazu (2021): Transcultural Communication Through Global Englishes. New York: Routledge
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2023
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 28
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00024164
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Sprachunterricht und Interkulturelle Kommunikation bilden seit Ende der 1970er Jahre eine didaktische Zugewinngemeinschaft, der großes Potenzial zugesprochen wird (vgl. u.a. Meyer [im Erscheinen]; Cnyrim 2020; Göhring 1976). Gleichzeitig blieben Unterrichtskonzepte und Lehrbücher oft hinter dem Anspruch zurück, beide Fachgebiete auf ihrem jeweiligen Forschungsstand adäquat zu verbinden.

Uncontrolled Keywords: Global Englishes, Mehrsprachigkeit, Interkulturelle Kommunikation, Sprachunterricht, transcultural, English as a multilingua franca, English as a Lingua franca, trans theories, transmodal communication, transcultural communication, electronically mediated intercultural communication (EMIC), EMF awareness, World Englishes
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-241644
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 30 Jun 2023 07:42
Last Modified: 30 Jun 2023 07:42
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/24164
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item