TU Darmstadt / ULB / TUprints

Zur Implementierung des DFU in der Praxis – Der fremdsprachliche Sachfachunterricht an der Deutschen Schule San José (Costa Rica)

Budenz, Marc ; Hösl, Christian ; Wicke, Martin (2023)
Zur Implementierung des DFU in der Praxis – Der fremdsprachliche Sachfachunterricht an der Deutschen Schule San José (Costa Rica).
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2015, 20 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012936
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3032-budenz.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (783kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Zur Implementierung des DFU in der Praxis – Der fremdsprachliche Sachfachunterricht an der Deutschen Schule San José (Costa Rica)
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2015
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 20
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012936
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

In dem folgenden Beitrag geht es um das an der Deutschen Schule San José (Costa Rica) 2009 erfolgreich implementierte Konzept für „Deutsch als Fachunterricht“ (DFU). Im Mittelpunkt stehen die konkrete inhaltliche und methodische Ausgestaltung von DFU, erste erfolgversprechende Ansätze zur Unterrichtsentwicklung und Qualitätssicherung sowie der Einbezug neuer Medien.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

The following article deals with the successful implementation of a concept for „Content and Language Integrated Learning in German“ (CLILiG) at the German Humboldt-School in San José (Costa Rica) in 2009. It focusses on the concrete organisation of subjects taught in German with regards to content and method, first approaches to classroom-development and quality management as well as the integration of new media.

English
Uncontrolled Keywords: Deutsch als Fachunterricht (DFU), CLILiG, sprachsensibler Fachunterricht, Unterrichtsentwicklung, Qualitätssicherung, Einbezug neuer Medien (interaktive Tafel, Tablet-Computer und E-Learning-Plattform); Content and Language Integrated Learning in German; language-sensitive teaching; class development, quality assurance, integration of new media (interactive whiteboard, tablet computer and e-learning platform)
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-129365
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:16
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12936
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item