TU Darmstadt / ULB / TUprints

Zitieren aus Wikipedia. Stichproben für Deutsch als Fremdsprache

Mitschian, Haymo (2023)
Zitieren aus Wikipedia. Stichproben für Deutsch als Fremdsprache.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2011, 16 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012356
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-2402-mitschian.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (1MB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Zitieren aus Wikipedia. Stichproben für Deutsch als Fremdsprache
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2011
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 16
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012356
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Die Zitierfähigkeit des Opencontent-Projekts Wikipedia steht nach wie vor in der Diskussion, wobei die einen darin eine zukunftsweisende Publikationsform erkennen, die schärfsten Kritiker dagegen ein generelles Zitierverbot fordern. Ausgehend von der Beliebtheit als Zitatgeber bei DaF-Studierenden an der Universität Kassel werden Wikipedia-Artikel mit den entsprechenden Informationen in gedruckten Referenzwerken verglichen und bewertet. Die Stichproben beziehen sich auf Angaben zu den Lernendenzahlen für Deutsch als Fremdsprache, zur Mehrsprachigkeit sowie zum Podcasting.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

Citing the open-content-project Wikipedia as a reference work is still very much under discussion. Some critics recognize it as a pioneering form of publication while others vote for a strict ban. Considering the popularity of Wikipedia as a source of information among students of German as a foreign language at the University of Kassel, articles in Wikipedia are compared with those in relevant printed reference books. Samples are based on information on the number of learners of German as a foreign language, multilingualism, and podcasting.

English
Uncontrolled Keywords: Artikelvergleiche, Autorennamen, Enzyklopädien, Aktualität
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-123561
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:10
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12356
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item