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“Every historical event has many truths”: Australian Students of German Staging German History

Benbow, Heather Merle ; Nores Cerfeda, Davide ; Cleverley, James ; Dorrer, Andreas ; Müller, Daniela ; Weller, Christiane (2023)
“Every historical event has many truths”: Australian Students of German Staging German History.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2023, 28 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00024158
Article, Secondary publication, Publisher's Version

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Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: “Every historical event has many truths”: Australian Students of German Staging German History
Language: English
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2023
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 28
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00024158
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Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

In this article we reflect on a theatre production about World War I staged by university students of German in Melbourne, Australia. The project was conceptualised by German language program academics and postgraduate students. The project explored WWI using German cultural and historical primary sources. We find that students perceived a range of benefits as individuals and learners of German as a foreign language and culture through their participation in the project. In terms of improved understanding of German history, we argue that taking on a foreign – German – perspective allowed for the acquisition of nuanced historical and cultural knowledge.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

In diesem Artikel reflektieren wir über eine Theaterproduktion, die von Deutschstudent:innen in Melbourne, Australien, zum Centenario des Endes des Ersten Weltkriegs aufgeführt wurde. Das Projekt wurde von Akademiker:innen und Postgraduierten zweier australischer Universitäten konzipiert und untersuchte den Ersten Weltkrieg anhand literarischer und kulturhistorischer Primärquellen. Wir stellen fest, dass die Studierenden durch ihre Teilnahme, sowohl bezüglich des Spracherwerbs als auch bezüglich der Entwicklung ihrer kulturellen Kompetenz, Erfahrungen machten, die im regulären Sprachunterricht so nicht möglich sind, da vor allem die intensive Auseinandersetzung mit und performative Einnahme einer ‚fremden‘ – deutschen – Perspektive den Erwerb von differenziertem historischem und kulturellem Wissen förderte.

German
Uncontrolled Keywords: L2-acquisition, theatre pedagogy, intercultural competency, student theatre, Zweitsprachenerwerb, Theaterpädagogik, Interkulturelle Kompetenz, Studententheater
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-241589
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 30 Jun 2023 07:47
Last Modified: 30 Jun 2023 07:47
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/24158
PPN:
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