TU Darmstadt / ULB / TUprints

Leistungsmessung

Heine, Lena (2023)
Leistungsmessung.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2015, 20 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012927
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3025-heine.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (765kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Leistungsmessung
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2015
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 20
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012927
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

In dem vorliegenden Beitrag werden Instrumente zur Leistungsmessung im CLIL-Unterricht sowie die Frage nach der Gewichtung und Trennung sprachlicher und fachlicher Kompetenzen bei der Leistungsfeststellung und -beurteilung thematisiert.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

The present contribution discusses possibilities and challenges of assessment in CLIL education associated with simultaneous language and content learning, in particular backwash effects and the question of separating language and subject competences.

English
Uncontrolled Keywords: CLIL, Messung von Sprachkompetenz, Messung interkultureller Kompetenz, Testkonstrukt; CLIL, assessing language proficiency, assessing intercultural competence, construct validation
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-129270
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:15
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12927
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item