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Why do so many children who hear two languages speak just a single language?

Houwer, Annick De (2023)
Why do so many children who hear two languages speak just a single language?
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2020, 25 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00021925
Article, Secondary publication, Publisher's Version

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Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Why do so many children who hear two languages speak just a single language?
Language: English
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2020
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 25
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00021925
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Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Twenty years ago De Houwer (1999) asked why young children reared with two languages speak just a single language. At the time, there was little research that could address the question. This contribution reviews research from the last two decades that either directly or indirectly addresses the problem of single language use by bilingually raised children. Amongst others, it focuses on the role of parental input patterns, the quantity and quality of language input, parental discourse strategies, the role of institutions such as day care centers and preschools, and child agency.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

Vor zwanzig Jahren stellte De Houwer (1999) die Frage, warum junge Kinder, die in zwei Sprachen erzogen wurden, nur eine Sprache sprechen. Zu jener Zeit gab es kaum Forschung, die dieser Frage nachging. Dieser Beitrag blickt zurück auf die Forschung der letzten zwei Jahrzehnte, die direkt oder indirekt das Problem der Einsprachigkeit bei zweisprachig erzogenen Kindern behandelt. Besprochen werden, u.a., die Rolle der sprachliche Input-Muster der Eltern, die Quantität des Inputs, die elterlichen Diskursstrategien, die Spracheinstellungen von Kindern und die Rolle von Institutionen wie Tagesstätten und Vorschulen.

German
Uncontrolled Keywords: early bilingualism, language input, language attitudes, children, parents, early childhood education; frühe Mehrsprachigkeit, Sprachangebot, Spracheinstellungen, Kinder, Eltern, KiTas
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-219252
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:19
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/21925
PPN:
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