TU Darmstadt / ULB / TUprints

Den Holocaust für arabischsprachige Geflüchtete unterrichten. Eine Analyse landeskundlicher DaF-Lehrbücher

Herzner, Dominik (2023)
Den Holocaust für arabischsprachige Geflüchtete unterrichten. Eine Analyse landeskundlicher DaF-Lehrbücher.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2018, 23 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00013076
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3166-herzner.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (1MB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Den Holocaust für arabischsprachige Geflüchtete unterrichten. Eine Analyse landeskundlicher DaF-Lehrbücher
Language: German
Date: 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2018
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 23
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00013076
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Immer häufiger ist in Medien von einem arabischen Antisemitismus zu lesen, der durch die Flucht- und Migrationsbewegungen 2015 nach Deutschland kam. Für den Deutsch als Fremdsprache - Unterricht ergeben sich damit neue Herausforderungen, auch hinsichtlich der Gestaltung von Lehrwerken. Denn diese sind, so die Hypothese des Artikels, nicht geeignet einen arabischen Antisemitismus aufzubrechen.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

With increasing frequency the media brings up an Arab antisemitism which came to Germany in the context of the refugee and migration movement since 2015. This leads to new challenges for the German as a foreign language education, also with regard to the planning of textbooks. Those are, as the article states, not suitable to counteract an Arab antisemitism.

English
Uncontrolled Keywords: Antisemitismus, DaF, Lehrwerke; Antisemitism, German as a foreign language, textbooks
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-130761
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 24 May 2023 17:26
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/13076
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item