TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Subject is "400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | D | E | F | H | J | K | L | M | P | R | S | X
Number of items at this level (without sub-levels): 38.

A

Adler, Marc ; Bartsch, Sabine ; Becker, Maria ; Bender, Michael ; Borek, Luise ; Brinkmann, Cindy ; Dimpel, Friedrich Michael ; Fischer, Rotraut ; Glawion, Anastasia ; Gülden, Svenja A. ; Hastik, Canan ; Hegel, Philipp ; Herget, Katharina ; Horn, Franziska ; Krause, Celia ; Müller, Marcus ; Núnez, Alexandra ; Rapp, Andrea ; Scharrer, Lisa ; Schmid, Oliver ; Stegmeier, Jörn ; Thull, Beate ; Weitin, Thomas
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2020):
Digitale Philologie: Das Darmstädter Modell.
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00012476,
[Book]

Arnold, Thomas Otmar (2018):
Advanced Motif Analysis on Text Induced Graphs.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

B

Bartsch, Sabine ; Mares, Detlev (2020):
Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 121-143, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017202,
[Book Section]

Bender, Michael (2020):
Kollaboratives Annotieren als digitale Methode in der linguistischen Fachdidaktik. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 97-120, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017200,
[Book Section]

Brottrager, Judith
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2020):
The Signal and the Noise. Differentiating Stylometric Signals in the Analysis of Literary Texts.
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00013485,
[Book]

Beinborn, Lisa Marina (2016):
Predicting and Manipulating the Difficulty of Text-Completion Exercises for Language Learning.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Behrend, Jana (2016):
Germanische Interkomprehension im universitären Bereich als Möglichkeit zur Förderung rezeptiver Mehrsprachigkeit in der EU. Subjektive Theorien von Studierenden zum Erschließen fremdsprachlicher Lesetexte nach dem EuroComGerm-Ansatz.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

D

Daxenberger, Johannes (2016):
The Writing Process in Online Mass Collaboration: NLP-Supported Approaches to Analyzing Collaborative Revision and User Interaction.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Drumm, Sandra (2010):
Die Sprachbewusstheit von schulischen Lehrkräften der naturwissenschaftlichen Fächer Eine empirische Untersuchung der Sprach- und Verantwortungsbewusstheit naturwissenschaftlich ausgebildeter Lehrkräfte in Bezug auf die fachsprachlich bedingten Lernschwierigkeiten von SchülerInnen mit Migrationshintergrund.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

E

Eckart de Castilho, Richard (2014):
Natural Language Processing: Integration of Automatic and Manual Analysis.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

F

Frey-Endres, Marcel ; Simon, Tobias
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2021):
Digitale Werkzeuge zur textbasierten Annotation, Korpusanalyse und Netzwerkanalyse in den Geisteswissenschaften. (Publisher's Version)
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 2, Darmstadt, ISSN 2701-2832, DOI: 10.26083/tuprints-00017850,
[Book]

Falke, Tobias (2019):
Automatic Structured Text Summarization with Concept Maps.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Ferschke, Oliver (2014):
The Quality of Content in Open Online Collaboration Platforms: Approaches to NLP-supported Information Quality Management in Wikipedia.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Feith, Alexandra (2013):
Zur Fachkommunikation interdisziplinärer Teams in der Produktentwicklung.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Filippova, Katja (2010):
Dependency Graph Based Sentence Fusion and Compression.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

H

Henning, Ute (2020):
Mehrsprachiges Theaterspiel an der Schule. Einstellungen von Schüler:innen zu Sprachen und Mehrsprachigkeit.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011907,
[Ph.D. Thesis]

Herget, Katharina (2020):
Zur Einführung und Anwendung digitaler Tools in der Literaturwissenschaft : ein Lehrbeispiel. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 57-74, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017198,
[Book Section]

Hoos, Sebastian (2013):
KONFLIKTSTRATEGIEN UNTERSCHIEDLICHER HIERARCHISCHER ROLLENTRÄGER IN BETRIEBLICHEN ONLINE-FOREN Eine gesprächsanalytische Studie informeller Mitarbeiter-Kommunikation.
In: Sebastian Hoos, Darmstadt, TUPRINTS, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Holtz, Mônica (2011):
Lexico-grammatical properties of abstracts and research articles. A corpus-based study of scientific discourse from multiple disciplines.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

J

Janich, Nina (2020):
What Do You Expect? Linguistic Reflections on Empathy in Science Communication.
In: Media and Communication, 8 (1), p. 107. Cogitatio, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011588,
[Article]

Jamison, Emily K. (2016):
Crowdsource Annotation and Automatic Reconstruction of Online Discussion Threads.
Darmstadt, Germany, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

K

Kühner, Janina Theresa
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2021):
Anforderungen digitaler Briefeditionen an eine Virtuelle Forschungsumgebung. (Publisher's Version)
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 2, Darmstadt, ISSN 2701-8210, DOI: 10.26083/tuprints-00017642,
[Book]

Kermes, Hannah (2020):
Registerbewusststein schärfen, domänenadaptiv schreiben lernen. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 75-96, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017199,
[Book Section]

L

Link, Lisa (2009):
Inhaltsqualität im computervermittelten Lernprozess: Eine linguistische Analyse zu gegebenem, benötigtem und erfragtem Wissen.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

M

Müller, Marcus ; Steffek, Jens ; Schenk, Ana (2020):
The Darmstadt International Relations Corpus (DIReC).
DOI: 10.25534/tuprints-00013063,
[Report]

Miller, Tristan (2016):
Adjusting Sense Representations for Word Sense Disambiguation and Automatic Pun Interpretation.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Matuschek, Michael (2015):
Word Sense Alignment of Lexical Resources.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Meyer, Christian M. (2013):
Wiktionary: The Metalexicographic and the Natural Language Processing Perspective.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Müller, Marcus ; Bartsch, Sabine ; Zinn, Jens O.APPENDIX to "Communicating the unknown. An interdisciplinary annotation study of uncertainty in the coronavirus pandemic". (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Data]

P

Polisetty Venkata Sai, Avinesh (2020):
Information Preparation with the Human in the Loop.
Darmstadt, TU Darmstadt,
DOI: 10.25534/tuprints-00011839,
[Ph.D. Thesis]

R

Rapp, Andrea (2020):
Forschen und Lehren in einer digital geprägten Welt : Digitale Didaktik im Darmstädter Modell der Digital Humanities. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 15-25, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017194,
[Book Section]

Rudolph, Tina (2020):
Relevanz von universitärer Weiterbildung zu interkultureller Kompetenz für die Qualifikation von Global Engineers – Konsequenzen für eine zielgruppenorientierte Weiterbildung.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00006039,
[Master Thesis]

Riedl, Martin (2016):
Unsupervised Methods for Learning and Using Semantics of Natural Language.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

S

Schenk, Gerrit Jasper ; Rapp, Andrea ; Bender, Michael (2020):
”Digitale Fachdidaktiken“ in den Kulturwissenschaften : Einführende Bemerkungen an Stelle eines Vorworts. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 6-14, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017193,
[Book Section]

Simon, Niklas (2020):
Investigating Ethos and Pathos in Scientific Truth Claims in Public Discourse.
In: Media and Communication, 8 (1), pp. 129-140. Cogitatio, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011589,
[Article]

Stab, Christian Matthias Edwin (2017):
Argumentative Writing Support by means of Natural Language Processing.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Schulz, Anke (2015):
Me, myself and I: A corpus-based, contrastive study of English and German computer-mediated communication from a Systemic Functional perspective.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

X

Xu, Ying (2020):
Ein linguistischer Vergleich der deutschen und chinesischen Fernsehwerbung.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00014062,
[Ph.D. Thesis]

This list was generated on Thu Jul 29 23:49:52 2021 CEST.