TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Subject is "400 Sprache > 430 Deutsch"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | D | F | J | K | S | W
Number of items at this level (without sub-levels): 11.

A

Adler, Marc ; Bartsch, Sabine ; Becker, Maria ; Bender, Michael ; Borek, Luise ; Brinkmann, Cindy ; Dimpel, Friedrich Michael ; Fischer, Rotraut ; Glawion, Anastasia ; Gülden, Svenja A. ; Hastik, Canan ; Hegel, Philipp ; Herget, Katharina ; Horn, Franziska ; Krause, Celia ; Müller, Marcus ; Núnez, Alexandra ; Rapp, Andrea ; Scharrer, Lisa ; Schmid, Oliver ; Stegmeier, Jörn ; Thull, Beate ; Weitin, Thomas
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2020):
Digitale Philologie: Das Darmstädter Modell.
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00012476,
[Book]

B

Brottrager, Judith
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2020):
The Signal and the Noise. Differentiating Stylometric Signals in the Analysis of Literary Texts.
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00013485,
[Book]

Behrend, Jana (2016):
Germanische Interkomprehension im universitären Bereich als Möglichkeit zur Förderung rezeptiver Mehrsprachigkeit in der EU. Subjektive Theorien von Studierenden zum Erschließen fremdsprachlicher Lesetexte nach dem EuroComGerm-Ansatz.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

D

Drumm, Sandra (2010):
Die Sprachbewusstheit von schulischen Lehrkräften der naturwissenschaftlichen Fächer Eine empirische Untersuchung der Sprach- und Verantwortungsbewusstheit naturwissenschaftlich ausgebildeter Lehrkräfte in Bezug auf die fachsprachlich bedingten Lernschwierigkeiten von SchülerInnen mit Migrationshintergrund.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

F

Frey-Endres, Marcel ; Simon, Tobias
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2021):
Digitale Werkzeuge zur textbasierten Annotation, Korpusanalyse und Netzwerkanalyse in den Geisteswissenschaften. (Publisher's Version)
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 2, Darmstadt, ISSN 2701-2832, DOI: 10.26083/tuprints-00017850,
[Book]

Feith, Alexandra (2013):
Zur Fachkommunikation interdisziplinärer Teams in der Produktentwicklung.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

J

Janich, Nina (2020):
What Do You Expect? Linguistic Reflections on Empathy in Science Communication.
In: Media and Communication, 8 (1), p. 107. Cogitatio, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011588,
[Article]

K

Kühner, Janina Theresa
Bartsch, Sabine ; Gius, Evelyn ; Müller, Marcus ; Rapp, Andrea ; Weitin, Thomas (eds.) (2021):
Anforderungen digitaler Briefeditionen an eine Virtuelle Forschungsumgebung. (Publisher's Version)
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 2, Darmstadt, ISSN 2701-8210, DOI: 10.26083/tuprints-00017642,
[Book]

S

Simon, Niklas (2020):
Investigating Ethos and Pathos in Scientific Truth Claims in Public Discourse.
In: Media and Communication, 8 (1), pp. 129-140. Cogitatio, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011589,
[Article]

Schulz, Anke (2015):
Me, myself and I: A corpus-based, contrastive study of English and German computer-mediated communication from a Systemic Functional perspective.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

W

WANG, Xiaoyuan (2019):
Welche Lehrwerke für welche Kultur?
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

This list was generated on Sat Jul 24 20:27:44 2021 CEST.