TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Division is "03 Department of Human Sciences > Institute for Psychology" and Year is [pin missing: value2]

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | Language | No Grouping
Number of items at this level (without sub-levels): 34.

German

Christ, Oliver (2009):
Sensomotorische Faktoren bei der Entstehung muskulärer Ko-Kontraktionen. Eine experimentelle Untersuchung behavioraler Parameter bei erzeugter sensomotorischer Inkongruenz am PC-Arbeitsplatz.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Gaßmann, Walter (2013):
Zum Einfluss psychoedukativer Familienintervention auf den Krankheitsverlauf schizophrener Patienten unter Berücksichtigung des Salutogenesekonzepts von A. Antonovsky.
Darmstadt, DruckWerk Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Gutmark, Benny J. (2014):
Systemische Aufstellungen im organisationalen Kontext Eine empirische Untersuchung zur Wirksamkeit von Organisationsaufstellungen.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Haury, Kerstin ; Keil, Udo (2020):
Verhaltensbesonderheiten: Unterschiede zwischen adoptierten und nicht-adoptierten Kindern.
11450, DOI: 10.25534/tuprints-00011450,
[Report]

Hess, Vanessa (2015):
Psychobiologische Entspannungsreaktion bei abstinenten suchtkranken Patienten: Interindividuelle Differenzen in Abhängigkeit von stressbezogenen dispositionellen Verhaltensweisen und Persönlichkeitsmerkmalen.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Kratky, Nicole (2020):
Familienrechtliche Verfahren zum Kinderschutz: Eine Gerichtsaktenanalyse zur Rolle von elterlicher psychischer Gesundheit, Alleinerziehung und des Kindeswillens im Verfahrensverlauf.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00014009,
[Ph.D. Thesis]

Kropff, Matthias (2011):
Sensorbasiertes Monitoring zur kontextsensitiven Unterstützung von Wissensarbeit.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Liborius, Patrick (2017):
The impact of leaders’ character on subordinates’ attitudes and behavior towards their work and leader.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Moessner, Markus (2010):
Internet-basierte Nachsorge nach multimodaler Therapie chronischer Rückenschmerzen - Ergebnisse einer randomisierten Kontrollgruppenstudie.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Scheibe, Anne-Kathrin (2009):
Entwicklung und Validierung eines Fragebogens zur Erfassung von Emotionsregulationsstrategien im Lern- und Leistungskontext.
Darmstadt, Technische Universität, [Diploma Thesis or Magisterarbeit]

Schwanitz, Sandra (2012):
Der Einfluss von Luftdruckschwankungen im Zug auf den Passagierkomfort - Analyse kontinuierlicher Bewertungen in ICE-3 und Druckkammer sowie Definition von Toleranzgrenzwerten.
Darmstadt, Elsevier, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Schürmann, Tim (2019):
Evaluation bayesianischer kognitiver Modelle in der Vorhersage menschlichen Verhaltens.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Ullrich, Daniel (2014):
Intuitive Interaktion: Eine Exploration von Komponenten, Einflussfaktoren und Gestaltungsansätzen aus der Perspektive des Nutzererlebens.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Unden, Marita (2020):
Psychische Belastung und Beanspruchung im Auslandseinsatz - Expatriates in der Entwicklungszusammenarbeit.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011899,
[Ph.D. Thesis]

English

Bartels, Susanne (2014):
Aircraft noise-induced annoyance in the vicinity of Cologne/Bonn Airport - The examination of short-term and long-term annoyance as well as their major determinants.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Benz, Bastian F. (2010):
Improving the Quality of E-Learning by Enhancing Self-Regulated Learning. A Synthesis of Research on Self-Regulated Learning and an Implementation of a Scaffolding Concept.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Birkenbusch, Jana (2015):
Evaluating the Ratio Scalability of Perceived Duration An Axiomatic Study.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Gauglitz, Rosemarie Ellen (2019):
Feedback and Appreciation at Work.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Harzer, Claudia ; Bezuglova, Natalia ; Weber, Marco (2021):
Incremental Validity of Character Strengths as Predictors of Job Performance Beyond General Mental Ability and the Big Five. (Publisher's Version)
In: Frontiers in Psychology, 12, Frontiers, e-ISSN 1664-1078,
DOI: 10.26083/tuprints-00019354,
[Article]

Hoppe, David (2019):
Eye movements in dynamic environments.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Horvath, Dorothee (2020):
Learning from Errors and Error Management Culture in Teams.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00013225,
[Ph.D. Thesis]

Hovgesen, Catrine (2021):
Sick with stress due to childhood schemas? Associations and potential preventive measures derived from a Danish client sample. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.26083/tuprints-00019297,
[Ph.D. Thesis]

Kattner, Florian (2011):
Cognitive Factors in Evaluative Conditioning: The Role of Attention, Working Memory, and Contingency Appraisal.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Kauer, Michaela (2012):
Identification as Determining Factor of Technology Acceptance for Hedonic and Dual Use Products.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Kramer, Cheryce (1998):
A fool's paradise.
Chicago, Ilinois, [Book]

Lang, Jessica (2020):
The Art-of-Living in Children and Adolescents. Development and Evaluation of Interventions to Improve Well-Being.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011998,
[Ph.D. Thesis]

Neupärtl, Nils ; Tatai, Fabian ; Rothkopf, Constantin A. (2021):
Intuitive physical reasoning about objects’ masses transfers to a visuomotor decision task consistent with Newtonian physics. (Publisher's Version)
In: PLOS Computational Biology, 16 (10), PLOS, ISSN 1553-7358, e-ISSN 1553-734X,
DOI: 10.26083/tuprints-00019272,
[Article]

Pfeiffer, Thomas ; Kauer, Michaela ; Bruder, Ralph (2012):
Integrating E-Commerce and Social Engineering Perspectives on Trust in Online Communication.
Workshop „User-centered Trust in Interactive Systems“ at NordiCHI 2012, Copenhagen, Denmark, 14.10.2012, [Conference or Workshop Item]

Pfeiffer, Thomas ; Theuerling, Heike ; Kauer, Michaela (2013):
Click me if you can! - How do users decide whether to follow a call to action in an online message?
In: Lecture Notes in Computer Science, 8030, In: Human Aspects of Information Security, Privacy, and Trust, pp. 155-166,
Berlin Heidelberg, Human Aspects of Information Security, Privacy, and Trust, Las Vegas, NV, 27 - 26 Jul 2013, [Conference or Workshop Item]

Stiller, Anne-Kathrin (2020):
Emotion Regulation in Educational Contexts: The Role of Positive Strategies and Self-control.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009287,
[Ph.D. Thesis]

Wehner, Franziska Dorothea (2019):
Self-regulated learning in mathematics tertiary education.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Wening, Stefanie (2020):
Construal level and its influence on outcomes and processes in single and multiple integrative negotiations.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00014105,
[Ph.D. Thesis]

Zimmermann, Verena (2021):
From the Quest to Replace Passwords towards Supporting Secure and Usable Password Creation. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.26083/tuprints-00017425,
[Ph.D. Thesis]

van de Loo, Kirsten (2012):
Emotional Clarity - Measurement, Training and its Role in Affect Regulation.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

This list was generated on Sun Oct 17 22:04:56 2021 CEST.