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A

Abendroth, Bettina ; Auerswald, Rico ; Bengler, Klaus ; Bruder, Ralph ; Eckert, Alfred ; Enigk, Holger ; Flemisch, Frank ; Gasser, Tom-Michael ; Heuser, Thomas ; Kreutzburg-Sütterlin, Christin ; Lauxmann, Ralph ; Lenz, Barbara ; Manstetten, Dietrich ; Merkel, Nora ; Müller, Andreas ; Seeck, Andre ; Seifert, Katharina ; Stockinger, Christopher ; Walter, Jonas ; Winner, Hermann ; Hartmann, Bernd
Winner, Hermann ; Bruder, Ralph (eds.) (2017):
(Wie) Wollen wir automatisiert fahren?
Darmstädter Kolloquium „mensch + fahrzeug“, Darmstadt, 07. und 08. März 2017, [Conference or Workshop Item]

Abendroth, Bettina ; Bengler, Klaus ; Beruscha, Frank ; Bogner, Erik ; Bruder, Ralph ; Deml, Barbara ; Imbsweiler, Jonas ; Joisten, Philip ; Kiss, Miklos ; Lepczyk, Daniel ; Manstetten, Dietrich ; Marberger, Claus ; Meier-Arendt, Guido ; Müller, Andreas ; Oswald, Mario ; Petzoldt, Tibor ; Puente León, Fernando ; Schaarschmidt, Erik ; Schade, Jens ; Schöggl, Peter ; Stolz, Michael ; Voegl, Rainer ; Walter, Jonas ; Weinreuter, Hannes ; Winner, Hermann ; Zöller, Chris ; Zwicker, Lisa
Bruder, Ralph ; Winner, Hermann (eds.) (2019):
Hands off, Human Factors off? - Welche Rolle spielen Human Factors in der Fahrzeugautomation?
Darmstädter Kolloquium „mensch + fahrzeug“, Darmstadt, 02. und 03. April 2019, [Conference or Workshop Item]

Amersbach, Christian ; Ruppert, Timm ; Hebgen, Niclas ; Winner, Hermann (2021):
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving in Urban Environments. (Publisher's Version)
pp. 1-14, Graz, 13. Graz Symposium Virtual Vehicle (GSVF), Graz, 01.09.2020-02.09.2020, DOI: 10.26083/tuprints-00013470,
[Conference or Workshop Item]

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019):
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019, Auckland, New Zealand, 27-30 October 2019, [Conference or Workshop Item]

Amersbach, Christian Thomas (2020):
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011520,
[Ph.D. Thesis]

Aust, Philip (2019):
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

B

Bauer, Eric ; Lotz, Felix ; Pfromm, Matthias ; Schreier, Matthias ; Abendroth, Bettina ; Cieler, Stephan ; Eckert, Alfred ; Hohm, Andree ; Lüke, Stefan ; Rieth, Peter ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2021):
PRORETA 3: An Integrated Approach to Collision Avoidance and Vehicle Automation. (Publisher's Version)
In: at - Automatisierungstechnik, 60 (12), pp. 755-765. De Gruyter, ISSN 0178-2312, e-ISSN 2196-677X,
DOI: 10.26083/tuprints-00014367,
[Article]

Berghöfer, Moritz (2019):
Generierung realer und synthetischer Sensordaten zur Validierung von Sensormodellen für die simulationsbasierte Absicherung der Valet Parking Funktion.
Darmstadt, Technische Universität, [Bachelor Thesis]

E

Elster, Lukas ; Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Schmidt, Simon ; Stark, Rainer ; Winner, Hermann (2021):
Fundamental Design Criteria for Logical Scenarios in Simulation-based Safety Validation of Automated Driving Using Sensor Model Knowledge. (Postprint)
Darmstadt, IV Workshop on Ensuring and Validating Safety for Automated Vehicles, Nagoya, 11.07.2021, DOI: 10.26083/tuprints-00018950,
[Conference or Workshop Item]

F

Fischer, Sebastian Kurt (2018):
Untersuchung des Einflusses von Bremsbelageigenschaften auf Heißrubbeln.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Franke, Andreas (2016):
Thermische Rekuperation im instationären Betrieb - Ein Beitrag zur Optimierung des Clausius-Rankine-Prozesses zur Wärmerückgewinnung im Kraftfahrzeug.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

G

Geyer, Sebastian (2013):
Entwicklung und Evaluierung eines kooperativen Interaktionskonzepts an Entscheidungspunkten für die teilautomatisierte, manöverbasierte Fahrzeugführung.
In: Fortschritt-Bericht VDI Reihe 12, Düsseldorf, VDI, ISBN 976-3-18-377012-0,
[Book]

H

Herold, Maximilian (2019):
Redundant Steering System for Highly Automated Driving of Trucks.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009458,
[Ph.D. Thesis]

Hoffmann, Jens (2008):
Das Darmstädter Verfahren (EVITA) zum Testen und Bewerten von Frontalkollisionsgegenmaßnahmen.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Hofrichter, Kristof (2021):
Sammlung und Aufbereitung der Einflüsse von Wetterbedingungen auf Radar und Lidar für die Modellbildung. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00018569,
[Bachelor Thesis]

Holder, Martin Friedrich (2021):
Synthetic Generation of Radar Sensor Data for Virtual Validation of Autonomous Driving. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00017545,
[Ph.D. Thesis]

Holder, Martin Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann (2019):
Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar.
In: 2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), pp. 1145-1151,
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Paris, France, 9-12 June 2019, DOI: 10.1109/IVS.2019.8813841,
[Conference or Workshop Item]

Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018):
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Graz, Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, 15.-16.05.2018, [Conference or Workshop Item]

Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; Dhondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, Wolfgang (2018):
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
pp. 2616-2622, 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, HI, USA, 4-7 Nov. 2018, DOI: 10.1109/ITSC.2018.8569423,
[Conference or Workshop Item]

Holder, Martin, Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann
Holder, Martin, Friedrich (ed.) (2019):
Video Attachment to "Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar", presented at IEEE Intelligent Vehicles Symposium 2019.
[Other]

Huch, Sebastian (2018):
Entwicklung einer umfassenden Metrik für die Bewertung einer Lidar-Sensor-Simulation durch Betrachtung mehrerer aufeinander folgender Verarbeitungsebenen.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

J

Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019):
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
2673, In: Transportation Research Record, (3), pp. 1-10. SAGE Publications Sage CA: Los Angeles, CA, DOI: 10.1177/0361198119827910,
[Article]

Junietz, Philipp Matthias (2019):
Microscopic and Macroscopic Risk Metrics for the Safety Validation of Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009282,
[Ph.D. Thesis]

K

Kappes, Christopher (2017):
Real-Time Anticipatory Suspension Control for Single Event Disturbances.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

Klanner, Felix (2008):
Entwicklung eines kommunikationsbasierten Querverkehrsassistenten im Fahrzeug.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Klonecki, Kamil (2017):
Entwicklung einer Prüf- und Bewertungsmethodik für Ladungssicherungssysteme.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Korzenietz, Peter (2018):
Entwicklung einer funktionalen Referenzarchitektur für Assistenzsysteme zur energetischen Optimierung des Fahrzeugbetriebs.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

L

Lippert, Moritz ; Klamann, Björn ; Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2020):
Definition von Bestehens-/Versagenskriterien für das partikuläre Testen von automatisierten Fahrfunktionen.
München, 9. Tagung Automatisiertes Fahren, München, 21.-22.11.2019, DOI: 10.25534/tuprints-00009663,
[Conference or Workshop Item]

Lotz, Felix Gerhard Otto (2017):
Eine Referenzarchitektur für die assistierte und automatisierte Fahrzeugführung mit Fahrereinbindung.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

M

Magiera, Nils (2020):
Identifikation des Fahrfertigkeitsniveaus von Motorradfahrern in Kurvenfahrt im Realverkehr.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00014011,
[Ph.D. Thesis]

Meister, David (2020):
Implementation of a Track-Before-Detect Algorithm for Synthetic and Real Radar Data for Sensor Model Assessment.
Darmstadt, Technical University of Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00011790,
[Master Thesis]

Müller, Matthias (2019):
Experimentelle Untersuchung der Auswirkung von Vertikalanregungen bei der horizontalen Ladungssicherungsprüfung.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00009190,
[Master Thesis]

N

Niemann, Hartmut ; Winner, Hermann ; Asbach, Christof ; Kaminski, Heinz ; Frentz, Georg ; Milczarek, Roman (2021):
Influence of Disc Temperature on Ultrafine, Fine, and Coarse Particle Emissions of Passenger Car Disc Brakes with Organic and Inorganic Pad Binder Materials. (Publisher's Version)
In: Atmosphere, 11 (10), MDPI, ISSN 2073-4433,
DOI: 10.26083/tuprints-00019262,
[Article]

R

Reuper, Björn ; Becker, Matthias ; Leinen, Stefan (2018):
Benefits of Multi-Constellation/Multi-Frequency GNSS in a Tightly Coupled GNSS/IMU/Odometry Integration Algorithm.
18, In: Sensors, (9), MDPI, ISSN 1424-8220,
DOI: 10.3390/s18093052,
[Article]

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Fleck, Tobias ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'Hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019):
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Paris, France, June 9-12, 2019, DOI: 10.1109/IVS.2019.8814081,
[Conference or Workshop Item]

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
Rosenberger, Philipp (ed.) (2018):
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of Physically Based Lidar Sensor Models.
2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Changshu, Suzhou, China, June 26-30, 2018, DOI: 10.1109/IVS.2018.8500511,
[Conference or Workshop Item]

Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019):
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, Austria, 07.-08.05.2019, [Conference or Workshop Item]

S

Schröter, Kai Gerd (2017):
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Darmstadt, [Book]

Schönemann, Valerij (2019):
Safety Requirements and Distribution of Functions for Automated Valet Parking.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Seipel, Gunther (2013):
Analyse der Einflussgrößen auf die Entstehung und Intensität von Reifenspuren.
In: Fortschritt-Berichte VDI Reihe 12, Düsseldorf, VDI Verlag GmbH, ISBN 978-3-18-377212-4,
[Book]

Simmermacher, Daniel (2013):
Objektive Beherrschbarkeit von Gierstörungen in Bremsmanövern.
In: Fortschritt-Berichte VDI, Reihe 12, Düsseldorf, VDI Verlag, ISBN 978-3-18-377112-7,
[Book]

Steinhardt, Nico (2014):
Eine Architektur zur Schätzung kinematischer Fahrzeuggrößen mit integrierter Qualitätsbewertung durch Sensordatenfusion.
In: 12, Darmstadt, VDI-Verlag, Technische Universität, ISBN 978-3-18-378112-6,
[Ph.D. Thesis]

V

Vey, Christian (2021):
Entwicklung eines Verfahrens zur integrierten Bremsmomentmessung für Simplex-Trommelbremsen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.26083/tuprints-00018627,
[Ph.D. Thesis]

Viehof, Michael (2018):
Objektive Qualitätsbewertung von Fahrdynamiksimulationen durch statistische Validierung.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Viehof, Michael ; Winner, Hermann (2017):
Stand der Technik und der Wissenschaft: Modellvalidierung im Anwendungsbereich der Fahrdynamiksimulation.
Darmstadt, [Report]

W

Wachenfeld, Walther Hans Karl (2017):
How Stochastic can Help to Introduce Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Wagner, Paul (2018):
Practical Feasibility and Functional Safety of a Wheeled Mobile Driving Simulator.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Wesp, Alexander (2011):
Analyse fahrerwirksamer Systemauslegungen und -störungen eines Fahrzeugs mit Hinterradlenkung bei gleichzeitiger Fahrerbeanspruchung durch eine Fahraufgabe.
In: Verein Deutscher Ingenieure: Fortschrittberichte VDI : Reihe 12, Verkehrstechnik, Fahrzeugtechnik, Düsseldorf, VDI Verlag, ISBN 978-3-18-374112-0,
[Book]

Wolf, Gabriele (2010):
Kosten-Wirksamkeits- und Stakeholder-Analyse von Systemen zur Unfallvermeidung in Straßentunneln.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

X

Xu, Xinfu (2016):
Incidence and transfer behaviors of high-order hot judder in passenger cars.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Z

Zaman, Zahra (2020):
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00013502,
[Master Thesis]

Zhang, Ning (2015):
Stability Investigation of Car-trailer Combinations based on Time-Frequency Analysis.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Zöller, Chris Alexander (2019):
Extension of the Application Potential of Wheeled Mobile Driving Simulators to Uneven Grounds.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

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