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A
Amersbach, Christian ; Ruppert, Timm ; Hebgen, Niclas ; Winner, Hermann (2021):
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving in
Urban Environments. (Publisher's Version)
pp. 1-14, Graz, 13. Graz Symposium Virtual Vehicle (GSVF), Graz, 01.09.2020-02.09.2020, DOI: 10.26083/tuprints-00013470,
[Conference or Workshop Item]
Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019):
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019, Auckland, New Zealand, 27-30 October 2019, [Conference or Workshop Item]
Amersbach, Christian Thomas (2020):
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011520,
[Ph.D. Thesis]
B
Blödel, Alexander Paul (2022):
Entwicklung und Implementierung eines Verfahrens zur Generierung von Trajektorien für das modulare Testen automatisierter Fahrfunktionen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00022538,
[Master Thesis]
H
Henzel, Maren (2019):
Analyse der Generalisierbarkeit von maschinell gelernten Algorithmen in Fahrerassistenzsystemen.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009246,
[Ph.D. Thesis]
Herold, Maximilian (2019):
Redundant Steering System for
Highly Automated Driving of Trucks.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009458,
[Ph.D. Thesis]
Hinsemann, Timo (2021):
Analyse von Effekten in Lidardaten für die virtuelle Absicherung automatisierter Fahrfunktionen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00020155,
[Bachelor Thesis]
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; Dhondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, Wolfgang (2018):
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
pp. 2616-2622, Darmstadt, 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, HI, USA, 4-7 Nov. 2018, [Conference or Workshop Item]
Homolla, Tobias ; Gottschalg, Grischa ; Winner, Hermann (2021):
Verfahren zur Korrektur von inkonsistenten Lokalisierungsdaten in modularen technischen Systemen. (Publisher's Version)
In: Uni-DAS 13. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren. FAS 2020,
Darmstadt, Uni-DAS e.V., 13. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren, Walting, 16.-17.07.2020, ISBN 978-3-941543-47-8,
DOI: 10.26083/tuprints-00018522,
[Conference or Workshop Item]
K
Klonecki, Kamil (2017):
Entwicklung einer Prüf- und Bewertungsmethodik für Ladungssicherungssysteme.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
Krause, Johannes (2023):
Entwicklung von Tests für die Freigabe des Dynamikmoduls als Teil der Absicherung eines automatisierten Fahrzeugs. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00023089,
[Bachelor Thesis]
L
Lindner, Paul Daniel (2022):
Entwicklung einer Methode zur Erkennung von instabiler Trajektorienplanung beim automatisierten Fahren. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00021102,
[Bachelor Thesis]
Linnhoff, Clemens (2023):
Analysis of Environmental Influences for Simulation of Active Perception Sensors. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00023116,
[Ph.D. Thesis]
Lippert, Moritz ; Klamann, Björn ; Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2020):
Definition von Bestehens-/Versagenskriterien für das partikuläre Testen von automatisierten Fahrfunktionen.
München, 9. Tagung Automatisiertes Fahren, München, 21.-22.11.2019, DOI: 10.25534/tuprints-00009663,
[Conference or Workshop Item]
M
Müller, Matthias (2019):
Experimentelle Untersuchung der Auswirkung von Vertikalanregungen bei der horizontalen Ladungssicherungsprüfung.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00009190,
[Master Thesis]
R
Rosenberger, Philipp (2023):
Metrics for Specification, Validation, and Uncertainty Prediction for Credibility in Simulation of Active Perception Sensor Systems. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00023034,
[Ph.D. Thesis]
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Fleck, Tobias ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'Hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019):
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Paris, France, June 9-12, 2019, DOI: 10.1109/IVS.2019.8814081,
[Conference or Workshop Item]
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
Rosenberger, Philipp (ed.) (2018):
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of
Physically Based Lidar Sensor Models.
Darmstadt, 2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Changshu, Suzhou, China, June 26-30, 2018, [Conference or Workshop Item]
Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019):
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Darmstadt, Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, Austria, 07.-08.05.2019, [Conference or Workshop Item]
S
Schröter, Kai Gerd (2017):
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Darmstadt, [Book]
Schönemann, Valerij (2019):
Safety Requirements and Distribution of Functions for Automated Valet Parking.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
Stähler, Christof (2022):
Plausibilisierung von Umfeld-Sensordaten in automatisierten Fahrzeugen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00021615,
[Master Thesis]
W
Wagner, Paul (2018):
Practical Feasibility and Functional Safety of a Wheeled Mobile Driving Simulator.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
Weber, Nico (2020):
Reduzierung des Parameterraums für die Freigabe von hochautomatisierten Fahrfunktionen.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00011389,
[Master Thesis]