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ed.: Stiller, Christoph (2015)
10. Workshop Fahrerassistenzsysteme : FAS 2015.
Book, Primary publication
eds.: Färber, Berthold ; Uni-DAS e.V. (2015)
9. Workshop Fahrerassistenzsysteme : FAS 2014.
Book, Primary publication
Abendroth, Bettina ; Auerswald, Rico ; Bengler, Klaus ; Bruder, Ralph ; Eckert, Alfred ; Enigk, Holger ; Flemisch, Frank ; Gasser, Tom-Michael ; Heuser, Thomas ; Kreutzburg-Sütterlin, Christin ; Lauxmann, Ralph ; Lenz, Barbara ; Manstetten, Dietrich ; Merkel, Nora ; Müller, Andreas ; Seeck, Andre ; Seifert, Katharina ; Stockinger, Christopher ; Walter, Jonas ; Winner, Hermann ; Hartmann, Bernd
eds.: Winner, Hermann ; Bruder, Ralph (2017)
(Wie) Wollen wir automatisiert fahren?
Darmstädter Kolloquium „mensch + fahrzeug“. Darmstadt (07.03.2017-08.03.2017)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Abendroth, Bettina ; Bengler, Klaus ; Beruscha, Frank ; Bogner, Erik ; Bruder, Ralph ; Deml, Barbara ; Imbsweiler, Jonas ; Joisten, Philip ; Kiss, Miklos ; Lepczyk, Daniel ; Manstetten, Dietrich ; Marberger, Claus ; Meier-Arendt, Guido ; Müller, Andreas ; Oswald, Mario ; Petzoldt, Tibor ; Puente León, Fernando ; Schaarschmidt, Erik ; Schade, Jens ; Schöggl, Peter ; Stolz, Michael ; Voegl, Rainer ; Walter, Jonas ; Weinreuter, Hannes ; Winner, Hermann ; Zöller, Chris ; Zwicker, Lisa
eds.: Bruder, Ralph ; Winner, Hermann (2019)
Hands off, Human Factors off? - Welche Rolle spielen Human Factors in der Fahrzeugautomation?
Darmstädter Kolloquium „mensch + fahrzeug“. Darmstadt (02.04.2019-03.04.2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Ackermann, Stefan Martin (2023)
Safe Halt as Fail-safe Concept for Automated Driving Systems.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00024192
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Ackermann, Stefan Martin (2022)
Systematische Untersuchung von Radar Tracking-Algorithmen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021204
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Ackermann, Stefan Martin ; Winner, Hermann (2022)
Systemarchitektur und Fahrmanöver zum sicheren Anhalten modularer automatisierter Fahrzeuge.
13. Workshop Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren. Walting, Germany (01.04.2020-03.04.2020)
doi: 10.26083/tuprints-00022080
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version
Amersbach, Christian ; Ruppert, Timm ; Hebgen, Niclas ; Winner, Hermann (2021)
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving in Urban Environments.
13. Graz Symposium Virtual Vehicle (GSVF). Graz (01.09.2020-02.09.2020)
doi: 10.26083/tuprints-00013470
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version
Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019)
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019. Auckland, New Zealand (27.10.2019-30.10.2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Amersbach, Christian Thomas (2020)
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011520
Ph.D. Thesis, Primary publication
Aust, Philip (2019)
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication
Bauer, Eric ; Lotz, Felix ; Pfromm, Matthias ; Schreier, Matthias ; Abendroth, Bettina ; Cieler, Stephan ; Eckert, Alfred ; Hohm, Andree ; Lüke, Stefan ; Rieth, Peter ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen ; Winner, Hermann ; Bruder, Ralph ; Konigorski, Ulrich (2021)
PRORETA 3: An Integrated Approach to Collision Avoidance and Vehicle Automation : System Description, Requirements and Preliminary Results.
In: at - Automatisierungstechnik, 2012, 60 (12)
doi: 10.26083/tuprints-00014367
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Berghöfer, Moritz (2022)
Entwicklung eines Konzepts zur Integration der verhaltenssemantischen Szeneriebeschreibung in hochgenaue Karten.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022887
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Berghöfer, Moritz (2019)
Generierung realer und synthetischer Sensordaten zur Validierung von Sensormodellen für die simulationsbasierte Absicherung der Valet Parking Funktion.
Technische Universität Darmstadt
Bachelor Thesis, Primary publication
Blödel, Alexander Paul (2022)
Entwicklung und Implementierung eines Verfahrens zur Generierung von Trajektorien für das modulare Testen automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022538
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Buchholz, Michael ; Gies, Fabian ; Danzer, Andreas ; Henning, Matti ; Hermann, Charlotte ; Herzog, Manuel ; Horn, Markus ; Schön, Markus ; Rexin, Nils ; Dietmayer, Klaus ; Fernandez, Carlos ; Janosovits, Johannes ; Kamran, Danial ; Kinzig, Christian ; Lauer, Martin ; Molinos, Eduardo ; Stiller, Christoph ; Wang, Lingguang ; Ackermann, Stefan ; Homolla, Tobias ; Winner, Hermann ; Gottschalg, Grischa ; Leinen, Stefan ; Becker, Mathias ; Feiler, Johannes ; Hoffmann, Simon ; Diermeyer, Frank ; Lampe, Bastian ; Beemelmanns, Till ; Kempen, Raphael van ; Woopen, Timo ; Eckstein, Lutz ; Voget, Nicolai ; Moormann, Dieter ; Jatzkowski, Inga ; Stolte, Torben ; Maurer, Markus ; Graf, Jürgen ; Hinüber, Edgar von ; Siepenkötter, Norbert (2022)
Automation of the UNICARagil Vehicles.
Aachen Colloquium Sustainable Mobility 2020. Aachen , Germany (05.10.2020-07.10.2020)
doi: 10.26083/tuprints-00022044
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version
Chen, Xudong (2022)
Analysis of Possible Applications of Speed-overriding Emergency Trajectory Planning.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021198
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Elster, Lukas ; Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Schmidt, Simon ; Stark, Rainer ; Winner, Hermann (2021)
Fundamental Design Criteria for Logical Scenarios in Simulation-based Safety Validation of Automated Driving Using Sensor Model Knowledge.
IV Workshop on Ensuring and Validating Safety for Automated Vehicles. Nagoya (11.07.2021-11.07.2021)
doi: 10.26083/tuprints-00018950
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Fischer, Sebastian Kurt (2018)
Untersuchung des Einflusses von Bremsbelageigenschaften auf Heißrubbeln.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Franke, Andreas (2016)
Thermische Rekuperation im instationären Betrieb - Ein Beitrag zur Optimierung des Clausius-Rankine-Prozesses zur Wärmerückgewinnung im Kraftfahrzeug.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Geyer, Sebastian (2013)
Entwicklung und Evaluierung eines kooperativen Interaktionskonzepts an Entscheidungspunkten für die teilautomatisierte, manöverbasierte Fahrzeugführung.
Book, Primary publication
Glatzki, Felix Fabian (2023)
Methodology for Specifying and Testing Traffic Rule Compliance for Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023569
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Grube Doiz, Nerea (2023)
Potenzialanalyse der Modularisierung in der Automobilindustrie für die Freigabe automatisierter Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022921
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Guckes, Lennart (2023)
Magnetically Actuated Hybrid Brake for Autonomous, Electrified Vehicles.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023138
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Guckes, Lennart ; Hoffmann, Jens ; Schrimpf, Malte ; Winner, Hermann (2024)
“Evaluation of an electromagnetically actuated drum brake concept”.
In: Automotive and Engine Technology, 2023, 8 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00026571
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Herold, Maximilian (2019)
Redundant Steering System for Highly Automated Driving of Trucks.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009458
Ph.D. Thesis, Primary publication
Hinsemann, Timo (2021)
Analyse von Effekten in Lidardaten für die virtuelle Absicherung automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020155
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Hoffmann, Jens (2008)
Das Darmstädter Verfahren (EVITA) zum Testen und Bewerten von Frontalkollisionsgegenmaßnahmen.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Hofrichter, Kristof (2021)
Sammlung und Aufbereitung der Einflüsse von Wetterbedingungen auf Radar und Lidar für die Modellbildung.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00018569
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Holder, Martin ; Elster, Lukas ; Winner, Hermann (2022)
Digitalize the Twin: A Method for Calibration of Reference Data for Transfer Real-World Test Drives into Simulation.
In: Energies, 2022, 15 (3)
doi: 10.26083/tuprints-00020520
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Holder, Martin Friedrich (2021)
Synthetic Generation of Radar Sensor Data for Virtual Validation of Autonomous Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00017545
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Holder, Martin Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann (2019)
Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Paris, France (09.06.2019-12.06.2019)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018)
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz (15.05.2018-16.05.2018)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; Dhondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, Wolfgang (2019)
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, HI, USA (04.11.2018-07.11.2018)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Holder, Martin, Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann
ed.: Holder, Martin, Friedrich (2019)
Video Attachment to "Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar", presented at IEEE Intelligent Vehicles Symposium 2019.
Other, Primary publication
Homolla, Tobias (2023)
Gekapselte Trajektorienfolgeregelung für autonomes Fahren.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023144
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Homolla, Tobias ; Winner, Hermann (2023)
Encapsulated trajectory tracking control for autonomous vehicles.
In: Automotive and Engine Technology, 2022, 7 (3-4)
doi: 10.26083/tuprints-00023244
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Hoppen, Fabian (2022)
Entwicklung einer Methodik zur Identifikation von sicheren Orten für Nothaltemanöver fahrerloser Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022472
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Huch, Sebastian (2018)
Entwicklung einer umfassenden Metrik für die Bewertung einer Lidar-Sensor-Simulation durch Betrachtung mehrerer aufeinander folgender Verarbeitungsebenen.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication
Hülsmann, Robert Alexander (2022)
Formal Falsification Criteria as a Basis for Behavior Planning based on Reinforcement Learning Algorithms.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00019116
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019)
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
In: Transportation Research Record, 2019, 2673 (3)
Article, Secondary publication
Junietz, Philipp Matthias (2019)
Microscopic and Macroscopic Risk Metrics for the Safety Validation of Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009282
Ph.D. Thesis, Primary publication
Kappes, Christopher (2017)
Real-Time Anticipatory Suspension Control for Single Event Disturbances.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication
Keilhoff, Dan ; Niedballa, Dennis ; Reuss, Hans-Christian ; Buchholz, Michael ; Gies, Fabian ; Dietmayer, Klaus ; Lauer, Martin ; Stiller, Christoph ; Ackermann, Stefan Martin ; Winner, Hermann ; Kampmann, Alexandru ; Alrifaee, Bassam ; Kowalewski, Stefan ; Klein, Fabian ; Struth, Michael ; Woopen, Timo ; Eckstein, Lutz (2022)
UNICARagil – New architectures for disruptive vehicle concepts.
19. Internationales Stuttgarter Symposium. Automobil- und Motorentechnik. Stuttgart, Germany (19.03.2019-20.03.2019)
doi: 10.26083/tuprints-00022033
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Klamann, Björn (2024)
Ansätze für eine modulare Absicherung hochautomatisierter Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027315
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Klamann, Björn ; Winner, Hermann (2022)
Comparing Different Levels of Technical Systems for a Modular Safety Approval - Why the State of the Art Does Not Dispense with System Tests Yet.
In: Energies, 2022, 14 (22)
doi: 10.26083/tuprints-00021175
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Klanner, Felix (2010)
Entwicklung eines kommunikationsbasierten Querverkehrsassistenten im Fahrzeug.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Klauer, Vanessa (2022)
Systemidentifikation elektrischer Einzelradaktorik für die Bewegungsregelung automatisierter Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021748
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Klonecki, Kamil (2017)
Entwicklung einer Prüf- und Bewertungsmethodik für Ladungssicherungssysteme.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Kohls, Svenja Katharina (2022)
Entwicklung eines Verfahrens zur Modellierung von Abhängigkeiten zwischen Modulen für die modulare Absicherung automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022569
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Korzenietz, Peter (2018)
Entwicklung einer funktionalen Referenzarchitektur für Assistenzsysteme zur energetischen Optimierung des Fahrzeugbetriebs.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Krause, Johannes (2023)
Entwicklung von Tests für die Freigabe des Dynamikmoduls als Teil der Absicherung eines automatisierten Fahrzeugs.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023089
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Lattke, Benedikt (2021)
Ein kommunikationsbasiertes Gefahrstellenwarnsystem für Motorräder.
doi: 10.26083/tuprints-00019953
Book, Primary publication, Publisher's Version
Lindner, Paul Daniel (2022)
Entwicklung einer Methode zur Erkennung von instabiler Trajektorienplanung beim automatisierten Fahren.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021102
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Linnhoff, Clemens (2023)
Analysis of Environmental Influences for Simulation of Active Perception Sensors.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023116
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Linnhoff, Clemens (2022)
Entwicklung eines Radar-Sensormodells.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021661
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Lippert, Moritz (2023)
Capability-Based Routes for Autonomous Vehicles.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023777
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Lippert, Moritz ; Klamann, Björn ; Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2020)
Definition von Bestehens-/Versagenskriterien für das partikuläre Testen von automatisierten Fahrfunktionen.
9. Tagung Automatisiertes Fahren. München (21.11.2019-22.11.2019)
doi: 10.25534/tuprints-00009663
Conference or Workshop Item, Primary publication
Lotz, Felix Gerhard Otto (2017)
Eine Referenzarchitektur für die assistierte und automatisierte Fahrzeugführung mit Fahrereinbindung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Magiera, Nils (2020)
Identifikation des Fahrfertigkeitsniveaus von Motorradfahrern in Kurvenfahrt im Realverkehr.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00014011
Ph.D. Thesis, Primary publication
Magosi, Zoltan Ferenc ; Li, Hexuan ; Rosenberger, Philipp ; Wan, Li ; Eichberger, Arno (2022)
A Survey on Modelling of Automotive Radar Sensors for Virtual Test and Validation of Automated Driving.
In: Sensors, 2022, 22 (15)
doi: 10.26083/tuprints-00022032
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Meister, David (2020)
Implementation of a Track-Before-Detect Algorithm for Synthetic and Real Radar Data for Sensor Model Assessment.
Technical University of Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011790
Master Thesis, Primary publication
Müller, Matthias (2019)
Experimentelle Untersuchung der Auswirkung von Vertikalanregungen bei der horizontalen Ladungssicherungsprüfung.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009190
Master Thesis, Primary publication
Niemann, Hartmut ; Winner, Hermann ; Asbach, Christof ; Kaminski, Heinz ; Frentz, Georg ; Milczarek, Roman (2021)
Influence of Disc Temperature on Ultrafine, Fine, and Coarse Particle Emissions of Passenger Car Disc Brakes with Organic and Inorganic Pad Binder Materials.
In: Atmosphere, 2020, 11 (10)
doi: 10.26083/tuprints-00019262
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Pleß, Raphael Amadeus Maria (2023)
Dual Loop Rider Control of a Dynamic Motorcycle Riding Simulator.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023983
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Popp, Christoph (2023)
Simultaner Safety-Check von Trajektorien beim Automatisierten Fahren im Urbanen Verkehr.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023223
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Popp, Christoph ; Ackermann, Stefan Martin ; Winner, Hermann (2022)
Approach to Maintain a Safe State of an Automated Vehicle in Case of Unsafe Desired Behavior.
14. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren. Berkheim, Germany (09.05.2022-11.05.2022)
doi: 10.26083/tuprints-00022081
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version
Popp, Christoph ; Ziegler, Christoph ; Sippel, Marco ; Winner, Hermann (2022)
Ideal Reference Point in Planning and Control for Automated Car-Like Vehicles.
In: IEEE Transactions on Intelligent Vehicles, 2022
doi: 10.26083/tuprints-00021625
Article, Secondary publication, Postprint
Rapp, Manuel Lukas (2021)
Messkampagne zur Bestimmung der winkelabhängigen RCS-Profile von Verkehrsteilnehmern.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00019754
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Reuper, Björn ; Becker, Matthias ; Leinen, Stefan (2018)
Benefits of Multi-Constellation/Multi-Frequency GNSS in a Tightly Coupled GNSS/IMU/Odometry Integration Algorithm.
In: Sensors, 2018, (9)
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Rosenberger, Philipp (2023)
Metrics for Specification, Validation, and Uncertainty Prediction for Credibility in Simulation of Active Perception Sensor Systems.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023034
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Fleck, Tobias ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'Hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019)
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Paris, France (09.06.2019-12.06.2019)
doi: 10.1109/IVS.2019.8814081
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
ed.: Rosenberger, Philipp (2019)
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of Physically Based Lidar Sensor Models.
2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Changshu, Suzhou, China (26.06.2018-30.06.2018)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019)
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz, Austria (07.05.2019-08.05.2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Ruppert, Timm (2024)
Silent Testing der Fahrzeugsteuerung zur Identifikation von Herausforderungen und Möglichkeiten des Automatisierten Fahrens von Straßenbahnen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026362
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Sardá, Angelo Hilário (2021)
Wirkungskette der Entstehung von Hotspots und Heißrubbeln in Pkw-Scheibenbremsen.
doi: 10.26083/tuprints-00019954
Book, Primary publication, Publisher's Version
Schröter, Kai Gerd (2017)
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Book, Primary publication
Schulte, Jonas Valentin (2024)
Neuromorphic Perception using Time-of-Flight-based Encoding of Lidar Data : A Potential and Feasibility Study.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026641
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Schönemann, Valerij (2019)
Safety Requirements and Distribution of Functions for Automated Valet Parking.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Seiniger, Patrick Alexander (2021)
Erkennbarkeit und Vermeidbarkeit von ungebremsten Motorrad-Kurvenunfällen.
doi: 10.26083/tuprints-00019955
Book, Primary publication, Publisher's Version
Seipel, Gunther (2014)
Analyse der Einflussgrößen auf die Entstehung und Intensität von Reifenspuren.
Book, Secondary publication, Postprint
Simmermacher, Daniel (2013)
Objektive Beherrschbarkeit von Gierstörungen in Bremsmanövern.
Book, Primary publication
Sippel, Marco (2022)
Benchmarking von Verhaltens-Algorithmen für die Applikation in Motorsport-Szenarien.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020463
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Smits, Leonard (2022)
Entwicklung einer Methode zur Generierung und Durchführung von Testfällen für die Verhaltens- und Trajektorienplanung automatisierter Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022924
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Steinhardt, Nico (2014)
Eine Architektur zur Schätzung kinematischer Fahrzeuggrößen mit integrierter Qualitätsbewertung durch Sensordatenfusion.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Stoff, Alexander (2021)
Potential und Machbarkeit eines automatisierten Kreuzungsassistenten für den vorfahrtberechtigten Verkehrsteilnehmer.
doi: 10.26083/tuprints-00019956
Book, Primary publication, Publisher's Version
Stolte, Torben ; Ackermann, Stefan Martin ; Graubohm, Robert ; Jatzkowski, Inga ; Klamann, Björn ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2022)
Taxonomy to Unify Fault Tolerance Regimes for Automotive Systems: Defining Fail-Operational, Fail-Degraded, and Fail-Safe.
In: IEEE Transactions on Intelligent Vehicles, 2021, 7 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00022082
Article, Secondary publication, Postprint
Stolte, Torben ; Graubohm, Robert ; Jatzkowski, Inga ; Maurer, Markus ; Ackermann, Stefan Martin ; Klamann, Björn ; Lippert, Moritz ; Winner, Hermann (2022)
Towards Safety Concepts for Automated Vehicles by the Example of the Project UNICARagil.
29. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2020. Aachen, Germany (05.10.2020-07.10.2020)
doi: 10.26083/tuprints-00022078
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version
Storms, Kai Hendrik (2024)
Context Aware Data Reduction for Highly Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026704
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Stähler, Christof (2022)
Plausibilisierung von Umfeld-Sensordaten in automatisierten Fahrzeugen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021615
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Velazquez, Fermin (2022)
Development of a benchmarking methodology for motion control algorithms.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021809
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Vey, Christian (2021)
Entwicklung eines Verfahrens zur integrierten Bremsmomentmessung für Simplex-Trommelbremsen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00018627
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Viehof, Michael (2018)
Objektive Qualitätsbewertung von Fahrdynamiksimulationen durch statistische Validierung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Viehof, Michael ; Winner, Hermann (2017)
Stand der Technik und der Wissenschaft: Modellvalidierung im Anwendungsbereich der Fahrdynamiksimulation.
Report, Primary publication
Wachenfeld, Walther Hans Karl (2017)
How Stochastic can Help to Introduce Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Wagner, Paul (2018)
Practical Feasibility and Functional Safety of a Wheeled Mobile Driving Simulator.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Wang, Cheng (2021)
Silent Testing for Safety Validation of Automated Driving in Field Operation.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00019819
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Wang, Cheng ; Popp, Christoph ; Winner, Hermann (2024)
Acceleration-Based Collision Criticality Metric for Holistic Online Safety Assessment in Automated Driving.
In: IEEE Access, 2022, 10
doi: 10.26083/tuprints-00026574
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Weitzel, Dirk Alexander (2021)
Objektive Bewertung der Kontrollierbarkeit nicht situationsgerechter Reaktionen umfeldsensorbasierter Fahrerassistenzsysteme.
doi: 10.26083/tuprints-00019957
Book, Primary publication, Publisher's Version
Wesp, Alexander (2013)
Analyse fahrerwirksamer Systemauslegungen und -störungen eines Fahrzeugs mit Hinterradlenkung bei gleichzeitiger Fahrerbeanspruchung durch eine Fahraufgabe.
Book, Secondary publication, Postprint
Wolf, Gabriele (2010)
Kosten-Wirksamkeits- und Stakeholder-Analyse von Systemen zur Unfallvermeidung in Straßentunneln.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Woopen, Timo ; Lampe, Bastian ; Böddeker, Torben ; Eckstein, Lutz ; Kampmann, Alexandru ; Alrifaee, Bassam ; Kowalewski, Stefan ; Moormann, Dieter ; Stolte, Torben ; Jatzkowski, Inga ; Maurer, Markus ; Möstl, Mischa ; Ernst, Rolf ; Ackermann, Stefan Martin ; Amersbach, Christian ; Winner, Hermann ; Püllen, Dominik ; Katzenbeisser, Stefan ; Leinen, Stefan ; Becker, Matthias ; Stiller, Christoph ; Furmans, Kai ; Bengler, Klaus ; Diermeyer, Frank ; Lienkamp, Markus ; Keilhoff, Dan ; Reuss, Hans-Christian ; Buchholz, Michael ; Dietmayer, Klaus ; Lategahn, Henning ; Siepenkötter, Norbert ; Elbs, Martin ; Hinüber, Edgar v. ; Dupuis, Marius ; Hecker, Christian (2022)
UNICARagil - Disruptive Modular Architectures for Agile, Automated Vehicle Concepts.
27. Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology. Aachen , Germany (08.10.2018-10.10.2018)
doi: 10.26083/tuprints-00022039
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version
Xu, Xinfu (2016)
Incidence and transfer behaviors of high-order hot judder in passenger cars.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Zaman, Zahra (2020)
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00013502
Master Thesis, Primary publication
Zhang, Ning (2015)
Stability Investigation of Car-trailer Combinations based on Time-Frequency Analysis.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Zöller, Chris Alexander (2019)
Extension of the Application Potential of Wheeled Mobile Driving Simulators to Uneven Grounds.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication