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A
Ackermann, Stefan Martin (2022):
Systematische Untersuchung von Radar Tracking-Algorithmen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00021204,
[Master Thesis]
Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019):
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019, Auckland, New Zealand, 27-30 October 2019, [Conference or Workshop Item]
Amersbach, Christian Thomas (2020):
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011520,
[Ph.D. Thesis]
Aust, Philip (2019):
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]
B
Berghöfer, Moritz (2022):
Entwicklung eines Konzepts zur Integration der verhaltenssemantischen Szeneriebeschreibung in hochgenaue Karten. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00022887,
[Master Thesis]
Blödel, Alexander Paul (2022):
Entwicklung und Implementierung eines Verfahrens zur Generierung von Trajektorien für das modulare Testen automatisierter Fahrfunktionen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00022538,
[Master Thesis]
C
Cao, Peng (2018):
Modeling Active Perception Sensors for Real-Time Virtual Validation of Automated Driving Systems.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
H
Hadelli, Ali Adel (2020):
Messkampagne zur Parametrisierung und Validierung von Lidar-Sensor-Modellen.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00011582,
[Bachelor Thesis]
Henzel, Maren (2019):
Analyse der Generalisierbarkeit von maschinell gelernten Algorithmen in Fahrerassistenzsystemen.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009246,
[Ph.D. Thesis]
Hinsemann, Timo (2021):
Analyse von Effekten in Lidardaten für die virtuelle Absicherung automatisierter Fahrfunktionen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00020155,
[Bachelor Thesis]
Hofrichter, Kristof (2021):
Sammlung und Aufbereitung der Einflüsse von Wetterbedingungen auf Radar und Lidar für die Modellbildung. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00018569,
[Bachelor Thesis]
Holder, Martin Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann (2019):
Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar.
In: 2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), pp. 1145-1151,
Darmstadt, 2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Paris, France, 9-12 June 2019, [Conference or Workshop Item]
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018):
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Graz, Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, 15.-16.05.2018, [Conference or Workshop Item]
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; Dhondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, Wolfgang (2018):
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
pp. 2616-2622, Darmstadt, 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, HI, USA, 4-7 Nov. 2018, [Conference or Workshop Item]
Homolla, Tobias ; Gottschalg, Grischa ; Winner, Hermann (2021):
Verfahren zur Korrektur von inkonsistenten Lokalisierungsdaten in modularen technischen Systemen. (Publisher's Version)
In: Uni-DAS 13. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren. FAS 2020,
Darmstadt, Uni-DAS e.V., 13. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren, Walting, 16.-17.07.2020, ISBN 978-3-941543-47-8,
DOI: 10.26083/tuprints-00018522,
[Conference or Workshop Item]
J
Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019):
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
In: Transportation Research Record, 2673 (3), pp. 1-10. SAGE Publications Sage CA: Los Angeles, CA, [Article]
Junietz, Philipp Matthias (2019):
Microscopic and Macroscopic Risk Metrics for the Safety Validation of Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009282,
[Ph.D. Thesis]
K
Korzenietz, Peter (2018):
Entwicklung einer funktionalen Referenzarchitektur für Assistenzsysteme zur energetischen Optimierung des Fahrzeugbetriebs.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
L
Lindner, Paul Daniel (2022):
Entwicklung einer Methode zur Erkennung von instabiler Trajektorienplanung beim automatisierten Fahren. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00021102,
[Bachelor Thesis]
Linnhoff, Clemens (2023):
Analysis of Environmental Influences for Simulation of Active Perception Sensors. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00023116,
[Ph.D. Thesis]
Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Cianciaruso, Nicodemo ; Winner, Hermann (2021):
Highly Parameterizable and Generic Perception Sensor Model Architecture. (Postprint)
In: Automatisiertes Fahren 2020 - Von der Fahrerassistenz zum autonomen Fahren - 6. Internationale ATZ-Fachtagung,
Darmstadt, Springer Vieweg, 6th International ATZ Conference Automated Driving, Wiesbaden, 13.10. - 14.10.2020, ISBN 978-3-658-34752-9,
DOI: 10.26083/tuprints-00018672,
[Conference or Workshop Item]
Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Schmidt, Simon ; Elster, Lukas ; Stark, Rainer ; Winner, Hermann (2021):
Towards Serious Perception Sensor Simulation for Safety Validation of Automated Driving - A Collaborative Method to Specify Sensor Models. (Postprint)
In: 24th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC),
Darmstadt, IEEE, 24th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Indianapolis, IN, USA, 19.-22.09.2021, DOI: 10.26083/tuprints-00018949,
[Conference or Workshop Item]
Lotz, Felix Gerhard Otto (2017):
Eine Referenzarchitektur für die assistierte und automatisierte Fahrzeugführung mit Fahrereinbindung.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]
R
Rodemerk, Claas (2017):
Potential of Driving Style Adaptation for a Maneuver Prediction System at Urban Intersections.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
Rosenberger, Philipp (2023):
Metrics for Specification, Validation, and Uncertainty Prediction for Credibility in Simulation of Active Perception Sensor Systems. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00023034,
[Ph.D. Thesis]
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Fleck, Tobias ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'Hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019):
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Paris, France, June 9-12, 2019, DOI: 10.1109/IVS.2019.8814081,
[Conference or Workshop Item]
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
Rosenberger, Philipp (ed.) (2018):
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of
Physically Based Lidar Sensor Models.
Darmstadt, 2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Changshu, Suzhou, China, June 26-30, 2018, [Conference or Workshop Item]
Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019):
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Darmstadt, Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, Austria, 07.-08.05.2019, [Conference or Workshop Item]
S
Schröter, Kai Gerd (2017):
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Darmstadt, [Book]
Schwehr, Julian ; Luthardt, Stefan ; Dang, Hien ; Henzel, Maren ; Winner, Hermann ; Adamy, Jürgen ; Fürnkranz, Johannes ; Willert, Volker ; Lattke, Benedikt ; Höpfl, Maximilian ; Wannemacher, Christoph (2019):
The PRORETA 4 City Assistant System. (Publisher's Version)
In: at - Automatisierungstechnik, 67 (9), pp. 783-798. De Gruyter, ISSN 0178-2312,
DOI: 10.25534/tuprints-00014296,
[Article]
Stoff, Alexander (2021):
Potential und Machbarkeit eines automatisierten Kreuzungsassistenten für den vorfahrtberechtigten Verkehrsteilnehmer. (Publisher's Version)
Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00019956,
[Book]
Stähler, Christof (2022):
Plausibilisierung von Umfeld-Sensordaten in automatisierten Fahrzeugen. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00021615,
[Master Thesis]
T
Tamm-Morschel, Jonas Franz (2020):
Erweiterung eines phänomenologischen Lidar-Sensormodells durch identifizierte physikalische Effekte.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00011499,
[Master Thesis]
W
Weber, Nico (2020):
Reduzierung des Parameterraums für die Freigabe von hochautomatisierten Fahrfunktionen.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00011389,
[Master Thesis]
Weitzel, Dirk Alexander (2021):
Objektive Bewertung der Kontrollierbarkeit nicht situationsgerechter Reaktionen umfeldsensorbasierter Fahrerassistenzsysteme. (Publisher's Version)
Darmstadt, DOI: 10.26083/tuprints-00019957,
[Book]
Z
Zaman, Zahra (2020):
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00013502,
[Master Thesis]