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Items where Division is "16 Department of Mechanical Engineering > Institute of Automotive Engineering (FZD) > Driver Assistance" and Year is [pin missing: value2]

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Number of items at this level (without sub-levels): 38.

A

Ackermann, Stefan Martin (2022)
Systematische Untersuchung von Radar Tracking-Algorithmen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021204
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019)
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019. Auckland, New Zealand (27-30 October 2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication

Amersbach, Christian Thomas (2020)
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011520
Ph.D. Thesis, Primary publication

Aust, Philip (2019)
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication

B

Berghöfer, Moritz (2022)
Entwicklung eines Konzepts zur Integration der verhaltenssemantischen Szeneriebeschreibung in hochgenaue Karten.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022887
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Blödel, Alexander Paul (2022)
Entwicklung und Implementierung eines Verfahrens zur Generierung von Trajektorien für das modulare Testen automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022538
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version

C

Cao, Peng (2018)
Modeling Active Perception Sensors for Real-Time Virtual Validation of Automated Driving Systems.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

G

Glatzki, Felix Fabian (2023)
Methodology for Specifying and Testing Traffic Rule Compliance for Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023569
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

H

Hadelli, Ali Adel (2020)
Messkampagne zur Parametrisierung und Validierung von Lidar-Sensor-Modellen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011582
Bachelor Thesis, Primary publication

Henzel, Maren (2019)
Analyse der Generalisierbarkeit von maschinell gelernten Algorithmen in Fahrerassistenzsystemen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009246
Ph.D. Thesis, Primary publication

Hinsemann, Timo (2021)
Analyse von Effekten in Lidardaten für die virtuelle Absicherung automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020155
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Hofrichter, Kristof (2021)
Sammlung und Aufbereitung der Einflüsse von Wetterbedingungen auf Radar und Lidar für die Modellbildung.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00018569
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Holder, Martin Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann (2019)
Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Paris, France (9-12 June 2019)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint

Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018)
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz (15.-16.05.2018)
Conference or Workshop Item, Primary publication

Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; Dhondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, Wolfgang (2019)
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, HI, USA (4-7 Nov. 2018)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint

Homolla, Tobias ; Gottschalg, Grischa ; Winner, Hermann (2021)
Verfahren zur Korrektur von inkonsistenten Lokalisierungsdaten in modularen technischen Systemen.
13. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren. Walting (16.-17.07.2020)
doi: 10.26083/tuprints-00018522
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version

J

Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019)
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
In: Transportation Research Record, 2019, 2673 (3)
Article, Secondary publication

Junietz, Philipp Matthias (2019)
Microscopic and Macroscopic Risk Metrics for the Safety Validation of Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009282
Ph.D. Thesis, Primary publication

K

Korzenietz, Peter (2018)
Entwicklung einer funktionalen Referenzarchitektur für Assistenzsysteme zur energetischen Optimierung des Fahrzeugbetriebs.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

L

Lindner, Paul Daniel (2022)
Entwicklung einer Methode zur Erkennung von instabiler Trajektorienplanung beim automatisierten Fahren.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021102
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Linnhoff, Clemens (2023)
Analysis of Environmental Influences for Simulation of Active Perception Sensors.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023116
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Cianciaruso, Nicodemo ; Winner, Hermann (2021)
Highly Parameterizable and Generic Perception Sensor Model Architecture.
6th International ATZ Conference Automated Driving. Wiesbaden (13.10. - 14.10.2020)
doi: 10.26083/tuprints-00018672
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint

Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Schmidt, Simon ; Elster, Lukas ; Stark, Rainer ; Winner, Hermann (2021)
Towards Serious Perception Sensor Simulation for Safety Validation of Automated Driving - A Collaborative Method to Specify Sensor Models.
24th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Indianapolis, IN, USA (19.-22.09.2021)
doi: 10.26083/tuprints-00018949
Conference or Workshop Item, Primary publication, Postprint

Lotz, Felix Gerhard Otto (2017)
Eine Referenzarchitektur für die assistierte und automatisierte Fahrzeugführung mit Fahrereinbindung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

R

Rodemerk, Claas (2017)
Potential of Driving Style Adaptation for a Maneuver Prediction System at Urban Intersections.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Rosenberger, Philipp (2023)
Metrics for Specification, Validation, and Uncertainty Prediction for Credibility in Simulation of Active Perception Sensor Systems.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023034
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Fleck, Tobias ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'Hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019)
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Paris, France (June 9-12, 2019)
doi: 10.1109/IVS.2019.8814081
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
ed.: Rosenberger, Philipp (2019)
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of Physically Based Lidar Sensor Models.
2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Changshu, Suzhou, China (26.0. - 30.06.2018)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint

Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019)
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz, Austria (07.-08.05.2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication

S

Schröter, Kai Gerd (2017)
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Book, Primary publication

Schwehr, Julian ; Luthardt, Stefan ; Dang, Hien ; Henzel, Maren ; Winner, Hermann ; Adamy, Jürgen ; Fürnkranz, Johannes ; Willert, Volker ; Lattke, Benedikt ; Höpfl, Maximilian ; Wannemacher, Christoph (2020)
The PRORETA 4 City Assistant System.
In: at - Automatisierungstechnik, 2019, 67 (9)
doi: 10.25534/tuprints-00014296
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Stoff, Alexander (2021)
Potential und Machbarkeit eines automatisierten Kreuzungsassistenten für den vorfahrtberechtigten Verkehrsteilnehmer.
doi: 10.26083/tuprints-00019956
Book, Primary publication, Publisher's Version

Storms, Kai Hendrik (2024)
Context Aware Data Reduction for Highly Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026704
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Stähler, Christof (2022)
Plausibilisierung von Umfeld-Sensordaten in automatisierten Fahrzeugen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021615
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version

T

Tamm-Morschel, Jonas Franz (2020)
Erweiterung eines phänomenologischen Lidar-Sensormodells durch identifizierte physikalische Effekte.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011499
Master Thesis, Primary publication

W

Weber, Nico (2020)
Reduzierung des Parameterraums für die Freigabe von hochautomatisierten Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011389
Master Thesis, Primary publication

Weitzel, Dirk Alexander (2021)
Objektive Bewertung der Kontrollierbarkeit nicht situationsgerechter Reaktionen umfeldsensorbasierter Fahrerassistenzsysteme.
doi: 10.26083/tuprints-00019957
Book, Primary publication, Publisher's Version

Z

Zaman, Zahra (2020)
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00013502
Master Thesis, Primary publication

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