TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Division is "13 Department of Civil and Environmental Engineering Sciences > Institutes of Transportation" and Year is [pin missing: value2]

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | Language | No Grouping
Jump to: B | D | F | J | K | L | M | N | O | R | W
Number of items at this level: 18.

B

Balster, Andreas (2019):
Modellierung dynamischer Güterflüsse zur Analyse von Risiken in der Lebensmittelversorgung.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

D

Do, Quoc Cuong (2009):
Traffic Signals in Motorcycle Dependent Cities.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

F

Feyissa, Berhanu Abesha (2009):
Analysis and Modeling of Rutting for Long Life Asphalt Concrete Pavement.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Fornauf, Leif (2015):
Entwicklung einer Methodik zur Bewertung von Strategien für das dynamische Straßenverkehrsmanagement.
In: Schriftenreihe des Instituts für Verkehr, Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

J

Jentsch, Heiko (2010):
Konzeption eines integrierten Qualitätsmanagements für den Stadtverkehr.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

K

Khodary Moalla Hamed, Farag (2010):
Evaluation of Fatigue Resistance for Modified Asphalt Concrete Mixtures Based on Dissipated Energy Concept.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Kittler, Wolfgang (2010):
Beeinflussung der Zeitwahl von ÖPNV-Nutzern.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Kohoutek, Sven (2011):
Quantifizierung der Wirkungen des Straßenverkehrs auf Partikel- und Stickoxid-Immissionen.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

L

Le, Thu Huyen (2009):
Risk Analysis, Driver Behaviour and Traffic Safety at Intersections in Motorcycle-Dominated Traffic Flow.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

M

Münch, Marc (2015):
Untersuchung des Zusammenhangs von Einsatzkräfteanzahl und Einsatzerfolg bei Flugzeugunfällen mittels kybernetischer Risikoanalyse.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

N

Nguyen, Van Nam (2013):
Bus Prioritisation in Motorcycle Dependent Cities (MDCs).
In: V29, Technische Universität Darmstadt, Fachgebiet Verkehrsplanung und Verkehrstechnik, ISBN 1613-8317,
[Book]

Ni, Ying (2010):
Pedestrian Safety at Urban Signalised Intersections.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

O

Ottemöller, Ole (2017):
Modelling Change in Supply Chain Structures and its Effect on Freight Transport Demand.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

R

Rosauer, Verena (2010):
Abschätzung der herstellungsbedingten Qualität und Lebensdauer von Asphaltdeckschichten mit Hilfe der Risikoanalyse.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Roth, Nadine (2009):
Wirkungen des Mobility Pricing.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

W

Weidich, Peter (2009):
Die Ermittlung einer Bewertungsskala für das Griffigkeitsmesssystem GripTester unter Berücksichtigung der Bewertungsskala des SKM.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Wolf, Thorsten (2010):
Ein prozessorientierter Ansatz zur Qualitätssicherung des Asphalt-Prüfprozesses.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

Wolfermann, Axel (2009):
Influence of Intergreen Times on the Capacity of Signalised Intersections.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

This list was generated on Mon Dec 9 16:22:36 2019 CET.