TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Division is "02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft" and Year is [pin missing: value2]

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | Language | No Grouping
Jump to: A | B | F | G | H | J | K | L | M | P | R | S | W | X
Number of items at this level (without sub-levels): 27.

A

Adler, Marc and Bartsch, Sabine and Becker, Maria and Bender, Michael and Borek, Luise and Brinkmann, Cindy and Dimpel, Friedrich Michael and Fischer, Rotraut and Glawion, Anastasia and Gülden, Svenja A. and Hastik, Canan and Hegel, Philipp and Herget, Katharina and Horn, Franziska and Krause, Celia and Müller, Marcus and Núnez, Alexandra and Rapp, Andrea and Scharrer, Lisa and Schmid, Oliver and Stegmeier, Jörn and Thull, Beate and Weitin, Thomas Bartsch, Sabine and Gius, Evelyn and Müller, Marcus and Rapp, Andrea and Weitin, Thomas (eds.) (2020):
Digitale Philologie: Das Darmstädter Modell.
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00012476,
[Book]

B

Bartsch, Sabine and Mares, Detlev (2020):
Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 121-143, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017202,
[Book Section]

Behrend, Jana (2016):
Germanische Interkomprehension im universitären Bereich als Möglichkeit zur Förderung rezeptiver Mehrsprachigkeit in der EU. Subjektive Theorien von Studierenden zum Erschließen fremdsprachlicher Lesetexte nach dem EuroComGerm-Ansatz.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Bender, Michael (2020):
Kollaboratives Annotieren als digitale Methode in der linguistischen Fachdidaktik. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 97-120, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017200,
[Book Section]

Brottrager, Judith Bartsch, Sabine and Gius, Evelyn and Müller, Marcus and Rapp, Andrea and Weitin, Thomas (eds.) (2020):
The Signal and the Noise. Differentiating Stylometric Signals in the Analysis of Literary Texts.
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00013485,
[Book]

F

Feith, Alexandra (2013):
Zur Fachkommunikation interdisziplinärer Teams in der Produktentwicklung.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Fischer, Rotraut (2014):
Ein "Zirkel liebender Freunde" : Romantik in Goßfelden und Marburg.
In: Johann Heinrich Bang, die Marburger Romantiker und die Märchen der Brüder Grimm, pp. 93-113, Lahntal-Gossfelden, Förderverein Gemeinschafts- und Kulturzentrum Roßweg, ISBN 978-3-9816795-0-2,
[Book Section]

Frey-Endres, Marcel and Simon, Tobias Bartsch, Sabine and Gius, Evelyn and Müller, Marcus and Rapp, Andrea and Weitin, Thomas (eds.) (2021):
Digitale Werkzeuge zur textbasierten Annotation, Korpusanalyse und Netzwerkanalyse in den Geisteswissenschaften. (Publisher's Version)
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 2, Darmstadt, ISSN 2701-2832, DOI: 10.26083/tuprints-00017850,
[Book]

G

Gebert, Björn (2020):
Digitale Wissenschaftskommunikation. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 281-302, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017207,
[Book Section]

Gebert, Björn (2020):
Elektronisches Publizieren und Open Access. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 255-280, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017206,
[Book Section]

H

Herget, Katharina (2020):
Zur Einführung und Anwendung digitaler Tools in der Literaturwissenschaft : ein Lehrbeispiel. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 57-74, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017198,
[Book Section]

Holtz, Mônica (2011):
Lexico-grammatical properties of abstracts and research articles. A corpus-based study of scientific discourse from multiple disciplines.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Hoos, Sebastian (2013):
KONFLIKTSTRATEGIEN UNTERSCHIEDLICHER HIERARCHISCHER ROLLENTRÄGER IN BETRIEBLICHEN ONLINE-FOREN Eine gesprächsanalytische Studie informeller Mitarbeiter-Kommunikation.
In: Sebastian Hoos, Darmstadt, TUPRINTS, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Horn, Franziska (2020):
Der Ereignis- und Objektcharakter von Briefen im 19. Jahrhundert – Briefformate und Reflexionen zum Briefempfang digital auswerten.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009137,
[Ph.D. Thesis]

J

Janich, Nina (2020):
What Do You Expect? Linguistic Reflections on Empathy in Science Communication.
In: Media and Communication, 8 (1), p. 107. Cogitatio, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011588,
[Article]

K

Kermes, Hannah (2020):
Registerbewusststein schärfen, domänenadaptiv schreiben lernen. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 75-96, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017199,
[Book Section]

Kiesel, Alexander-Ferdinand (2020):
Afrika ausstellen. Expositorische Erzählungen in Deutschland und Südafrika.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011615,
[Ph.D. Thesis]

Kühner, Janina Theresa Bartsch, Sabine and Gius, Evelyn and Müller, Marcus and Rapp, Andrea and Weitin, Thomas (eds.) (2021):
Anforderungen digitaler Briefeditionen an eine Virtuelle Forschungsumgebung. (Publisher's Version)
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 2, Darmstadt, ISSN 2701-8210, DOI: 10.26083/tuprints-00017642,
[Book]

L

Link, Lisa (2009):
Inhaltsqualität im computervermittelten Lernprozess: Eine linguistische Analyse zu gegebenem, benötigtem und erfragtem Wissen.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

M

Mathis, Judith (2014):
Opening veins, opening minds. Linguistische Analyse von Patientenrollen in Medizindiskursen.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

P

Plaksin, Anna Viktoria Katrin (2021):
Modelle zur computergestützten Analyse von Überlieferungen der Mensuralmusik : Empirische Textforschung im Kontext phylogenetischer Verfahren. (Publisher's Version)
In: Wissenschaftliche Schriften der WWU Münster, Reihe XXVI: Schriften zur Musikwissenschaft aus Münster, 27, Dortmund, Readbox Unipress, Technische Universität Darmstadt, ISBN 978-3-8405-0250-7,
DOI: 10.26083/tuprints-00017211,
[Ph.D. Thesis]

R

Rapp, Andrea (2020):
Forschen und Lehren in einer digital geprägten Welt : Digitale Didaktik im Darmstädter Modell der Digital Humanities. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 15-25, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017194,
[Book Section]

S

Schenk, Gerrit Jasper and Rapp, Andrea and Bender, Michael (2020):
”Digitale Fachdidaktiken“ in den Kulturwissenschaften : Einführende Bemerkungen an Stelle eines Vorworts. (Publisher's Version)
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften, pp. 6-14, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00017193,
[Book Section]

Schulz, Anke (2015):
Me, myself and I: A corpus-based, contrastive study of English and German computer-mediated communication from a Systemic Functional perspective.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Simon, Niklas (2020):
Investigating Ethos and Pathos in Scientific Truth Claims in Public Discourse.
In: Media and Communication, 8 (1), pp. 129-140. Cogitatio, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011589,
[Article]

W

WANG, Xiaoyuan (2019):
Welche Lehrwerke für welche Kultur?
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

X

Xu, Ying (2020):
Ein linguistischer Vergleich der deutschen und chinesischen Fernsehwerbung.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00014062,
[Ph.D. Thesis]

This list was generated on Mon Apr 12 03:26:29 2021 CEST.