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Items where Division is "16 Department of Mechanical Engineering > Institute of Flight Systems and Automatic Control (FSR)" and Year is [pin missing: value2]

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Article

Baumann, S. ; Neidhardt, T. ; Klingauf, U. (2024)
Evaluation of the aircraft fuel economy using advanced statistics and machine learning.
In: CEAS Aeronautical Journal, 2021, 12 (3)
doi: 10.26083/tuprints-00023508
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Hünemohr, David ; Litzba, Jörg ; Rahimi, Farid (2022)
Usage Monitoring of Helicopter Gearboxes with ADS-B Flight Data.
In: Aerospace, 2022, 9 (11)
doi: 10.26083/tuprints-00022831
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Prochazka, F. ; Krüger, S. ; Stomberg, G. ; Bauer, M. (2024)
Development of a hardware-in-the-loop demonstrator for the validation of fault-tolerant control methods for a hybrid UAV.
In: CEAS Aeronautical Journal, 2021, 12 (3)
doi: 10.26083/tuprints-00023507
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Zhou, Li ; Yang, Jingtao ; Strampe, Tilman ; Klingauf, Uwe (2024)
Incremental nonlinear dynamic inversion based path‐following control for a hybrid quad‐plane unmanned aerial vehicle.
In: International Journal of Robust and Nonlinear Control, 2023, 33 (17)
doi: 10.26083/tuprints-00027178
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Book Section

Barraci, Nima ; Klingauf, Uwe (2009)
Effect of Protection Zone Geometry on Traffic Conflict Resolution based on Artificial Force Fields.
In: EUROCONTROL Innovative ATM Research Workshop and Exhibition 2008, 2009
Book Section, Secondary publication

Book

Barraci, Nima (2011)
Conflict Resolution in Autonomous Operations Area airspace.
Book, Secondary publication, Publisher's Version

Westphal, Jendrick (2016)
Realization and Evaluation of an Aircraft Onboard Retrofit Trajectory Management System.
Book, Secondary publication, Postprint

Ph.D. Thesis

Bauer, Marcus (2009)
Flugpfadrekonstruktion auf Grundlage von Zeugenaussagen mit Hilfe der Virtual-Reality Technologie.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Bernatzky, Torben (2019)
Automation Concept for Cockpit Crew Integration into Trajectory-Based Dispatch Towing.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Enkelmann, Franz Alexander Richard (2024)
A Hybrid Model for the Estimation of Time-Variant Aircraft Parameters.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027405
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Friedrich, Axel (2008)
Evaluierung von Methoden zum Erstellen und Aktualisieren von sicherheitskritischen Flughafendatenbanken nach RTCA Do-272a.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Grothe, Christian (2010)
An Aeronautical Publish/Subscribe System Employing Imperfect Spatiotemporal Filters.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Haiduk, Paul Manuel (2017)
Display Formats for Smart Glasses to Support Pilots in General Aviation.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Heier, Henrik (2024)
Prognosis based decision support for improved system availability.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026661
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Hein, Katja (2020)
Evaluation der Schallimmissionen neuartiger operationeller Schleppverfahren für Flugzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011346
Ph.D. Thesis, Primary publication

Kellerer, Johannes (2010)
Untersuchung zur Auswahl von Eingabeelementen für Großflächendisplays in Flugzeugcockpits.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Kählert, Alexander (2017)
Specification and Evaluation of Prediction Concepts in Aircraft Maintenance.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Lutz, Andre (2008)
Realisierung und Bewertung von Navigationsmethoden zur fahrzeugautonomen Positionsbestimmung mit low-cost Sensorik.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

López Milla, Javier (2021)
Motion Control for Over-Actuated, Non-Affine Aerial Vehicles.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00011660
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Mehringskötter, Simon (2022)
Verschleiß- und Lebensdauerprognose unter Berücksichtigung variabler zukünftiger Betriebszustände.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021086
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Mikat, Heiko (2015)
Hybride Fehlerprognose zur Unterstützung prädiktiver Instandhaltungskonzepte in der Luftfahrt.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Möller, Christoph (2017)
Konzeption und Untersuchung einer Panoramaanzeige zur Steigerung des Raumbewusstseins von Piloten.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Neis, Stefan Manuel (2020)
Evaluation of Pilot Vigilance during Cruise towards the Implementation of Reduced Crew Operations.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011376
Ph.D. Thesis, Primary publication

Preusche, Christian (2018)
Clusterbasierte Zustandsbewertung von technischen Systemen zur Unterstützung der prädiktiven Instandhaltung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Prochazka, Karl Frederik (2024)
Integrierte und robuste fehlertolerante Regelung eines überaktuierten unbemannten Fluggerätes.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027383
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Re, Fabrizio (2017)
Model-based Optimization, Control and Assessment of Electric Aircraft Taxi Systems.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Santel, Christoph Georg (2016)
Factors influencing the usability of collision alerting systems in gliding.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Schulze, Jonas (2019)
Architectural Design of a Future Flight Management System Supporting 4D Trajectories.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Simon, Henrik (2024)
Fusion von Zeitreihen- und Ereignisdaten zur Optimierung der Zustandsdiagnose technischer Systeme.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00028801
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version

Sterling, Millie (2020)
A Device-Independent Interaction Framework Towards the Implementation of Reduced Crew Operations.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00012430
Ph.D. Thesis, Primary publication

Strobel, Armin (2016)
Verteilte nichtlineare modellprädiktive Regelung von unbemannten Luftfahrzeug-Schwärmen.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Urvoy, Carole (2015)
Konzeption und Evaluation eines vierdimensionalen Rollführungssystems für Verkehrsflugzeuge.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Vernaleken, Christoph (2011)
Autonomous and Air-Ground Cooperative Onboard Systems for Surface Movement Incident Prevention.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

von Eckartsberg, Alexandra (2015)
Anwendbarkeit und Integration von bordseitigen Separationsverfahren für das Flugverkehrsmanagement im Flughafennahbereich.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Master Thesis

Bauer, Marcus (2010)
Einsatzmöglichkeiten heutiger Virtual-Reality-Technologie im zivilen Pilotentraining am Beispiel zweier Szenarien im Rahmen einer Studie.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication

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