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2024
Baumann, S. ; Neidhardt, T. ; Klingauf, U. (2024)
Evaluation of the aircraft fuel economy using advanced statistics and machine learning.
In: CEAS Aeronautical Journal, 2021, 12 (3)
doi: 10.26083/tuprints-00023508
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Enkelmann, Franz Alexander Richard (2024)
A Hybrid Model for the Estimation of Time-Variant Aircraft Parameters.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027405
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Heier, Henrik (2024)
Prognosis based decision support for improved system availability.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026661
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Prochazka, F. ; Krüger, S. ; Stomberg, G. ; Bauer, M. (2024)
Development of a hardware-in-the-loop demonstrator for the validation of fault-tolerant control methods for a hybrid UAV.
In: CEAS Aeronautical Journal, 2021, 12 (3)
doi: 10.26083/tuprints-00023507
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Prochazka, Karl Frederik (2024)
Integrierte und robuste fehlertolerante Regelung eines überaktuierten unbemannten Fluggerätes.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027383
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Zhou, Li ; Yang, Jingtao ; Strampe, Tilman ; Klingauf, Uwe (2024)
Incremental nonlinear dynamic inversion based path‐following control for a hybrid quad‐plane unmanned aerial vehicle.
In: International Journal of Robust and Nonlinear Control, 2023, 33 (17)
doi: 10.26083/tuprints-00027178
Article, Secondary publication, Publisher's Version
2022
Hünemohr, David ; Litzba, Jörg ; Rahimi, Farid (2022)
Usage Monitoring of Helicopter Gearboxes with ADS-B Flight Data.
In: Aerospace, 2022, 9 (11)
doi: 10.26083/tuprints-00022831
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Mehringskötter, Simon (2022)
Verschleiß- und Lebensdauerprognose unter Berücksichtigung variabler zukünftiger Betriebszustände.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021086
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
2021
López Milla, Javier (2021)
Motion Control for Over-Actuated, Non-Affine Aerial Vehicles.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00011660
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
2020
Hein, Katja (2020)
Evaluation der Schallimmissionen neuartiger operationeller Schleppverfahren für Flugzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011346
Ph.D. Thesis, Primary publication
Neis, Stefan Manuel (2020)
Evaluation of Pilot Vigilance during Cruise towards the Implementation of Reduced Crew Operations.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011376
Ph.D. Thesis, Primary publication
Sterling, Millie (2020)
A Device-Independent Interaction Framework Towards the Implementation of Reduced Crew Operations.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00012430
Ph.D. Thesis, Primary publication
2019
Bernatzky, Torben (2019)
Automation Concept for Cockpit Crew Integration into Trajectory-Based Dispatch Towing.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Schulze, Jonas (2019)
Architectural Design of a Future Flight Management System Supporting 4D Trajectories.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2018
Preusche, Christian (2018)
Clusterbasierte Zustandsbewertung von technischen Systemen zur Unterstützung der prädiktiven Instandhaltung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2017
Haiduk, Paul Manuel (2017)
Display Formats for Smart Glasses to Support Pilots in General Aviation.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Kählert, Alexander (2017)
Specification and Evaluation of Prediction Concepts in Aircraft Maintenance.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Möller, Christoph (2017)
Konzeption und Untersuchung einer Panoramaanzeige zur Steigerung des Raumbewusstseins von Piloten.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Re, Fabrizio (2017)
Model-based Optimization, Control and Assessment of Electric Aircraft Taxi Systems.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2016
Santel, Christoph Georg (2016)
Factors influencing the usability of collision alerting systems in gliding.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Strobel, Armin (2016)
Verteilte nichtlineare modellprädiktive Regelung von unbemannten Luftfahrzeug-Schwärmen.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Westphal, Jendrick (2016)
Realization and Evaluation of an Aircraft Onboard Retrofit Trajectory Management System.
Book, Secondary publication, Postprint
2015
Mikat, Heiko (2015)
Hybride Fehlerprognose zur Unterstützung prädiktiver Instandhaltungskonzepte in der Luftfahrt.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Urvoy, Carole (2015)
Konzeption und Evaluation eines vierdimensionalen Rollführungssystems für Verkehrsflugzeuge.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
von Eckartsberg, Alexandra (2015)
Anwendbarkeit und Integration von bordseitigen Separationsverfahren für das Flugverkehrsmanagement im Flughafennahbereich.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2011
Barraci, Nima (2011)
Conflict Resolution in Autonomous Operations Area airspace.
Book, Secondary publication, Publisher's Version
Vernaleken, Christoph (2011)
Autonomous and Air-Ground Cooperative Onboard Systems for Surface Movement Incident Prevention.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2010
Bauer, Marcus (2010)
Einsatzmöglichkeiten heutiger Virtual-Reality-Technologie im zivilen Pilotentraining am Beispiel zweier Szenarien im Rahmen einer Studie.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication
Grothe, Christian (2010)
An Aeronautical Publish/Subscribe System Employing Imperfect Spatiotemporal Filters.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Kellerer, Johannes (2010)
Untersuchung zur Auswahl von Eingabeelementen für Großflächendisplays in Flugzeugcockpits.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2009
Barraci, Nima ; Klingauf, Uwe (2009)
Effect of Protection Zone Geometry on Traffic Conflict Resolution based on Artificial Force Fields.
In: EUROCONTROL Innovative ATM Research Workshop and Exhibition 2008, 2009
Book Section, Secondary publication
Bauer, Marcus (2009)
Flugpfadrekonstruktion auf Grundlage von Zeugenaussagen mit Hilfe der Virtual-Reality Technologie.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
2008
Friedrich, Axel (2008)
Evaluierung von Methoden zum Erstellen und Aktualisieren von sicherheitskritischen Flughafendatenbanken nach RTCA Do-272a.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Lutz, Andre (2008)
Realisierung und Bewertung von Navigationsmethoden zur fahrzeugautonomen Positionsbestimmung mit low-cost Sensorik.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication