TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Division is "03 Department of Human Sciences > Institute for Psychology > Educational Psychology" and Year is [pin missing: value2]

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | Language | No Grouping
Jump to: B | G | S
Number of items at this level (without sub-levels): 6.

B

Bellhäuser, Henrik (2016):
Fostering Self-Regulated Learning Online Development and Evaluation of Interventions for E-Learning Scenarios.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Berger, Josephine (2022):
Selbstreflexion im Studium: Entwicklung und Validierung eines Messinstruments bei Lehramtsstudierenden. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.26083/tuprints-00020272,
[Ph.D. Thesis]

G

Glathe, Annette (2017):
Effekte von Tutorentraining und die Kompetenzentwicklung von MINT-Fachtutor*innen in Lernunterstützungsfunktion.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

S

Schnick-Vollmer, Kathleen (2017):
PROFESSIONAL COMPETENCE IN BUSINESS AND ECONOMICS EDUCATION Development and Evaluation of a Structural Competency Model of Prospective Business Teachers in the Domain of Accounting.
Darmstadt, Kathleen Schnick-Vollmer, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

Stiller, Anne-Kathrin (2020):
Emotion Regulation in Educational Contexts: The Role of Positive Strategies and Self-control.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009287,
[Ph.D. Thesis]

Stumpp-Spies, Claudia Anette (2017):
Individuelle Förderungsmöglichkeiten von Lebenskunst - Konzeption und empirische Überprüfung eines Coaching-Konzeptes für Lebenskunst sowie ein integrativer Ansatz zur Veränderung von Strategien und zum Umgang mit Hindernissen.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

This list was generated on Thu May 19 18:37:23 2022 CEST.