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German
Ackermann, Stefan Martin (2022)
Systematische Untersuchung von Radar Tracking-Algorithmen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021204
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Aust, Philip (2019)
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication
Blödel, Alexander Paul (2022)
Entwicklung und Implementierung eines Verfahrens zur Generierung von Trajektorien für das modulare Testen automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022538
Master Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Henzel, Maren (2019)
Analyse der Generalisierbarkeit von maschinell gelernten Algorithmen in Fahrerassistenzsystemen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009246
Ph.D. Thesis, Primary publication
Hinsemann, Timo (2021)
Analyse von Effekten in Lidardaten für die virtuelle Absicherung automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020155
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Huch, Sebastian (2018)
Entwicklung einer umfassenden Metrik für die Bewertung einer Lidar-Sensor-Simulation durch Betrachtung mehrerer aufeinander folgender Verarbeitungsebenen.
Technische Universität Darmstadt
Master Thesis, Primary publication
Klamann, Björn (2024)
Ansätze für eine modulare Absicherung hochautomatisierter Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027315
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Klonecki, Kamil (2017)
Entwicklung einer Prüf- und Bewertungsmethodik für Ladungssicherungssysteme.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Krause, Johannes (2023)
Entwicklung von Tests für die Freigabe des Dynamikmoduls als Teil der Absicherung eines automatisierten Fahrzeugs.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023089
Bachelor Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Müller, Matthias (2019)
Experimentelle Untersuchung der Auswirkung von Vertikalanregungen bei der horizontalen Ladungssicherungsprüfung.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009190
Master Thesis, Primary publication
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Fleck, Tobias ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'Hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019)
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Paris, France (09.06.2019-12.06.2019)
doi: 10.1109/IVS.2019.8814081
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
ed.: Rosenberger, Philipp (2019)
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of Physically Based Lidar Sensor Models.
2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Changshu, Suzhou, China (26.06.2018-30.06.2018)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019)
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz, Austria (07.05.2019-08.05.2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Weber, Nico (2020)
Reduzierung des Parameterraums für die Freigabe von hochautomatisierten Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011389
Master Thesis, Primary publication
Zaman, Zahra (2020)
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00013502
Master Thesis, Primary publication
English
Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019)
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019. Auckland, New Zealand (27.10.2019-30.10.2019)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Amersbach, Christian Thomas (2020)
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011520
Ph.D. Thesis, Primary publication
Cao, Peng (2018)
Modeling Active Perception Sensors for Real-Time Virtual Validation of Automated Driving Systems.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Glatzki, Felix Fabian (2023)
Methodology for Specifying and Testing Traffic Rule Compliance for Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023569
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Holder, Martin Friedrich (2021)
Synthetic Generation of Radar Sensor Data for Virtual Validation of Autonomous Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00017545
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018)
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz (15.05.2018-16.05.2018)
Conference or Workshop Item, Primary publication
Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; Dhondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, Wolfgang (2019)
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, HI, USA (04.11.2018-07.11.2018)
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint
Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019)
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
In: Transportation Research Record, 2019, 2673 (3)
Article, Secondary publication
Linnhoff, Clemens (2023)
Analysis of Environmental Influences for Simulation of Active Perception Sensors.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023116
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Lutwitzi, Melina (2023)
An Active Safety System for Wheeled Mobile Driving Simulators.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023786
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Rosenberger, Philipp (2023)
Metrics for Specification, Validation, and Uncertainty Prediction for Credibility in Simulation of Active Perception Sensor Systems.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023034
Ph.D. Thesis, Primary publication, Publisher's Version
Wagner, Paul (2018)
Practical Feasibility and Functional Safety of a Wheeled Mobile Driving Simulator.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Zöller, Chris Alexander (2019)
Extension of the Application Potential of Wheeled Mobile Driving Simulators to Uneven Grounds.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication