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Educational Attainment and Career Aspiration of Contemporary Chinese Rural Youth

Zhu, Dai (2011)
Educational Attainment and Career Aspiration of Contemporary Chinese Rural Youth.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

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Educational Attainment and Career Aspiration of Contemporary Chinese Rural Youth - PDF
Educational_Attainment_and_Career_Aspiration_of_Contemporary_Chineses_Rural_Youth.pdf
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Item Type: Ph.D. Thesis
Type of entry: Primary publication
Title: Educational Attainment and Career Aspiration of Contemporary Chinese Rural Youth
Language: English
Referees: Hartmann, Prof. Dr. Michael ; Teubner, Prof. Dr Ulrike
Date: 19 September 2011
Place of Publication: Darmstadt
Publisher: TU Darmstadt
Date of oral examination: 15 June 2011
Abstract:

China has experienced rapid increase in inequality since the beginning of economic reforms. The paper aims to investigate educational inequality between urban and rural Chinese youth and how this inequality influences their job preferences after graduation at the turn of the twenty-first century. We used data conducted by CASS in 2005 about Chinese social transformation. The quantitative research was also used. This paper advances and draws on the following six propositions. Chapter 1 is an introduction of contemporary Chinese society and educational attainment; Chapter 2 examines the process of getting enrolled into and graduating from college, trying to assess differential patterns between urban and rural youth, analyzes the institutional obstacles for rural students' higher educational attainment, and estimates the job seeking experience of urban- and rural-origin college graduates to see if they tend to make different career choices; Chapter 3, 4 and 5 test three central hypotheses; and Chapter 6 summarizes results and significance. The three central hypotheses are: a) In order to get higher education, rural Chinese students have to overcome more institutional blockages than their urban counterparts; b) After graduation from colleges, people with rural-origin are more likely to pursue positions in formal institutional sectors (that is, within the state socialistic redistribution system) than their urban counterparts; c) Though rural-origin college graduates have recognized the importance of institutional factors in structuring people's life chances through higher educational attainment process and they have intention to pursue a position in formal institutional sectors, they have different mobility trajectories in-and-outside formal institution from urban counterparts due to the restriction of non-institutional factors in labor market.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

China hat seit Beginn der wirtschaftlichen Reformen rasch steigende Ungleichheit erfahren. Diese Papier untersucht Bildungsungleichheit zwischen städtischen und ländlichen chinesische Jugend und wie diese Ungleichheit ihre Job-Einstellungen nach Abschluss des Studiums an der Wende des 21. Jahrhunderts beeinflusst. Die Daten wurden von CASS (Chinese Academy of Social Sciences) im Jahr 2005 über die chinesischen sozialen Transformation durchgeführ. Eine quantitative Forschung wurde auch verwendet. Dieses Dokument setzt und stützt sich auf die folgenden sechs Kapiteln. Kapitel 1 ist eine Einführung der zeitgenössischen chinesischen Gesellschaft und Bildungsniveau; Kapital 2 untersucht Aufnahme- und Abschulssprozess von der Universität, versucht Differential-Muster zwischen städtischen und ländlichen Jugend zu bewerten, analysiert die institutionellen Hindernisse für ländliche Jungend für das Studium, und schätzt die Arbeitssuche Erfahrung der Stadt-und Land-Herkunft Hochschulabsolventen, um zu sehen, ob sie sich zur verschiedene Berufswahl neigen; Kapitel 3, 4 und 5 testen drei zentrale Hypothesen; und Kapitel 6 fasst die Ergebnisse und Bedeutung. Die drei zentralen Hypothesen sind: a) Um Uni-Abschluss zu bekommen, haben die ländlichen chinesischen Studenten, mehr institutionelle Blockaden als ihre städtischen Kollegen zu überwinden; b) Nach dem Abschluss von Hochschulen, die Menschen mit dem Land-Herkunft neigen sich die Positionen in der formalen institutionellen Sektoren (d. h. innerhalb des Staates sozialistischen Umverteilung Systems) als ihre städtischen Kollegen zu finden; c) Obwohl ländlichen Herkunft Hochschulabsolventen haben die Wichtigkeit der institutionellen Faktoren bei der Strukturierung der Lebenschancen mit Studiumabschlüsse Prozess anerkannt und sie haben die Absicht, um eine Position in der formalen institutionellen Sektoren zu verfolgen, sie haben unterschiedliche Mobilität Trajektorien in-und außerhalb der formalen Institutionen von städtischen Kollegen wegen der Einschränkung der nicht-institutionellen Faktoren in der Arbeitsmarkt.

German
Uncontrolled Keywords: Bildungsniveau, China, Jugend
Alternative keywords:
Alternative keywordsLanguage
Educational attainment, China, rural youth, career aspirationEnglish
Bildungsniveau, China, Landjugend, Karriere AspirationGerman
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-27494
Classification DDC: 300 Social sciences > 370 Education
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Soziologie
Date Deposited: 02 Nov 2011 09:59
Last Modified: 08 Jul 2020 23:58
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/2749
PPN: 386245134
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