TU Darmstadt / ULB / TUprints

Zur Motivation und Identität finnischer Germanistikstudierender. Eine explorative Studie an der Universität Helsinki

Kursiša, Anta ; Huhtala, Anne ; Marjo, Vesalainen (2023)
Zur Motivation und Identität finnischer Germanistikstudierender. Eine explorative Studie an der Universität Helsinki.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2017, 22 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00013020
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3119-kursiša.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (919kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Zur Motivation und Identität finnischer Germanistikstudierender. Eine explorative Studie an der Universität Helsinki
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2017
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 22
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00013020
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Das Forschungsprojekt MUMMI (Motivation – Usage – Multilingualism – Multiculturalism – Identity) an der Universität Helsinki befasst sich mit schriftlichen Selbstreflexionen Studierender, die aus ihrem Interesse an anderen Sprachen als dem Englischen heraus sich für das Studium fremdsprachlicher Philologien in einer dieser Sprachen entschieden haben. Die Hauptintention der Studie ist zu verstehen, warum die Studierenden dieses Studium nach wie vor fortsetzen und inwieweit sich die Studienmotivation über mehrere Studienjahre hinweg verändert hat. Im vorliegenden Beitrag werden die Selbstreflexionen von 22 Germanistik-Studierenden ab dem dritten Studienjahr, die an der qualitativ ausgerichteten Studie teilgenommen haben, analysiert.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

The research project MUMMI (Motivation – Usage – Multilingualism – Multiculturalism – Identity) at the University of Helsinki focusses on written self-reflections of students who have been interested in other foreign languages than English to such an extent that they have decided to study these languages as their major or as one of their minors. The main research aim is to find out why these students are still motivated to continue their studies and how their motivation has changed during the studies. In this article, we present the results of a qualitative analysis of the self-reflections of 22 students of German philology, from the third study year on, who participated in our study.

English
Uncontrolled Keywords: fortgeschrittene Studierende, L2-Motivation für Deutsch als Fremdsprache, Identität, L2 Motivational Self System; advanced university students, L2 motivation for German as Foreign Language, identity, L2 Motivational Self System
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-130209
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 22 Jul 2024 08:15
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/13020
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item