TU Darmstadt / ULB / TUprints

Rezension: Saskia, Kersten, (2010), The mental lexicon and vocabulary learning. Implications for the foreign language classroom

Kovács, László (2023)
Rezension: Saskia, Kersten, (2010), The mental lexicon and vocabulary learning. Implications for the foreign language classroom.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2014, 19 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012891
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-2320-kovács.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (785kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Rezension: Saskia, Kersten, (2010), The mental lexicon and vocabulary learning. Implications for the foreign language classroom
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2014
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 19
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012891
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Das mentale Lexikon wird als Wörterbuch im Kopf apostrophiert. In diesem „geistigen Wörterbuch“ (Miller 1995: 48) existieren Wörter nicht unabhängig voneinander, sondern sie sind miteinander in netzwerkartigen Strukturen verknüpft. Bei der Erforschung dieser Organisationsstrukturen gilt ein besonderes Augenmerk dem Aufbau des zweisprachigen Lexikons, wo zugleich zwei Sprachen ein verknüpftes System bilden.

Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-128913
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 22 Jul 2024 08:15
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12891
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item