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Entwurf konvergenzoptimaler weich strukturvariabler Regelungen für lineare Systeme mit Stellgrößenbeschränkung

Röthig, Andreea ; Adamy, Jürgen (2021)
Entwurf konvergenzoptimaler weich strukturvariabler Regelungen für lineare Systeme mit Stellgrößenbeschränkung.
In: at - Automatisierungstechnik, 2014, 62 (12)
doi: 10.26083/tuprints-00019423
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Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Entwurf konvergenzoptimaler weich strukturvariabler Regelungen für lineare Systeme mit Stellgrößenbeschränkung
Language: German
Date: 2021
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2014
Publisher: De Gruyter
Journal or Publication Title: at - Automatisierungstechnik
Volume of the journal: 62
Issue Number: 12
DOI: 10.26083/tuprints-00019423
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Origin: Secondary publication service
Abstract:

In diesem Beitrag wird eine einfache nichtlineare Zustandsrückführung für lineare Strecken mit Stellgrößenbeschränkung vorgestellt. Ziel ist es, schnelle Ausregelvorgänge durch die Verwendung immer schnellerer Regler bei gleichzeitiger maximaler Ausnutzung des Stellgrößenbereichs zu erzielen. Dies wird durch einen einfachen parameterabhängigen Zweipunktregler erreicht. Die Stabilitätsbedingungen und Entwurfsmethodik werden vorgestellt. Komparativ zu anderen nichtlinearen Regelungen erfolgt schließlich die Analyse dieser Konvergenzrate, die eine untere Grenze der tatsächlichen Konvergenzrate des Systems innerhalb des Einzugsgebietes der Ruhelage darstellt.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

This article presents a simple nonlinear state feedback for linear systems with input saturation. The goal is to obtain fast control processes by using everaccelerating controls during regulation cycles and maximal exploitation of the actuating variable range. This is achieved by a simple parameter dependent bang-bang control. The stability conditions and design method are presented. In comparison with other nonlinear controls, the paper shows finally the analysis of this convergence rate, which is a lower bound of the overall convergence rate of the system for all trajectories inside the stability region.

English
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-194232
Classification DDC: 600 Technology, medicine, applied sciences > 620 Engineering and machine engineering
Divisions: 18 Department of Electrical Engineering and Information Technology > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Control Methods and Robotics (from 01.08.2022 renamed Control Methods and Intelligent Systems)
Date Deposited: 10 Sep 2021 12:38
Last Modified: 11 Aug 2023 06:07
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/19423
PPN: 510498957
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