Kovács, László (2023)
Rezension: Saskia, Kersten, (2010), The mental lexicon and vocabulary learning. Implications for the foreign language classroom.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2014, 19 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012891
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Text
zif-2320-kovács.pdf Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs. Download (785kB) |
Item Type: | Article |
---|---|
Type of entry: | Secondary publication |
Title: | Rezension: Saskia, Kersten, (2010), The mental lexicon and vocabulary learning. Implications for the foreign language classroom |
Language: | German |
Date: | 24 May 2023 |
Place of Publication: | Darmstadt |
Year of primary publication: | 2014 |
Journal or Publication Title: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Volume of the journal: | 19 |
Issue Number: | 2 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00012891 |
Corresponding Links: | |
Origin: | Secondary publication from TUjournals |
Abstract: | Das mentale Lexikon wird als Wörterbuch im Kopf apostrophiert. In diesem „geistigen Wörterbuch“ (Miller 1995: 48) existieren Wörter nicht unabhängig voneinander, sondern sie sind miteinander in netzwerkartigen Strukturen verknüpft. Bei der Erforschung dieser Organisationsstrukturen gilt ein besonderes Augenmerk dem Aufbau des zweisprachigen Lexikons, wo zugleich zwei Sprachen ein verknüpftes System bilden. |
Status: | Publisher's Version |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-128913 |
Classification DDC: | 400 Language > 400 Language, linguistics |
Divisions: | 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Date Deposited: | 24 May 2023 17:03 |
Last Modified: | 22 Jul 2024 08:15 |
URI: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12891 |
PPN: | |
Export: |
View Item |