Fuhrmann, Susanne ; Leber, Monika (2023)
Rezension: Rucys, Dagmar (2003), Vorkurs zur DaZ-Box.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2004, 9 (3)
doi: 10.26083/tuprints-00012509
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Text
zif-2781-fuhrmann.pdf Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs. Download (69kB) |
Item Type: | Article |
---|---|
Type of entry: | Secondary publication |
Title: | Rezension: Rucys, Dagmar (2003), Vorkurs zur DaZ-Box |
Language: | German |
Date: | 24 May 2023 |
Place of Publication: | Darmstadt |
Year of primary publication: | 2004 |
Journal or Publication Title: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Volume of the journal: | 9 |
Issue Number: | 3 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00012509 |
Corresponding Links: | |
Origin: | Secondary publication from TUjournals |
Abstract: | Seit im Dezember 2001 die Ergebnisse der internationalen Schulstudie Programme for International Student Assessment veröffentlicht wurden, ist die Abkürzung PISA zum Synonym geworden für eine Negativbilanz des deutschen Bildungssystems. Danach belegt Deutschland nur im Bereich der sozialen Ungerechtigkeit und bei der Produktion von Bildungsverlierern einen vorderen Rang. |
Status: | Publisher's Version |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-125095 |
Classification DDC: | 400 Language > 400 Language, linguistics |
Divisions: | 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Date Deposited: | 24 May 2023 17:03 |
Last Modified: | 22 Jul 2024 08:13 |
URI: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12509 |
PPN: | |
Export: |
View Item |