Item Type: |
Ph.D. Thesis |
Type of entry: |
Primary publication |
Title: |
Perspektiven virtueller Personalentwicklung |
Language: |
German |
Referees: |
Schmiede, Prof. Dr. Rudi ; Krais, Prof. Dr. Beate |
Advisors: |
Schmiede, Prof. Dr. Rudi |
Date: |
4 November 2005 |
Place of Publication: |
Darmstadt |
Date of oral examination: |
6 September 2005 |
Abstract: |
Aufbauend auf der Entwicklung der Personalentwicklung und der Virtualität wird ein Gestaltungsansatz skizziert, der eine Zwischenstufe auf dem Weg zu virtuellen Welten beschreibt. Der Verfasser stellt das Reale in den Vordergrund und skizziert am Beispiel eines spezifischen Unternehmensbereiches, wie eine solche Virtualisierung aussehen könnte. Dabei wird das selektive Anwendungsfeld genauso beleuchtet wie die sich daraus ergebenen Chancen und Risiken. Grundlage und Perspektiven charakterisieren diese Veröffentlichung, die eingebettet ist in eine Zukunftsdiskussion über die Veränderung der Unternehmenswelt. |
Alternative Abstract: |
Alternative Abstract | Language |
---|
Out of the combination of HR development and virtuality a first step on the way into a virtual world is described. The author focussed on real objects and shows at a specific corporate segment the effects of virtuality. The subject by itself, but also the effects will be discussed in a scenario of chances and risks. Theory and operations are characterizing this document, which is describing a discussion about short term perspectives. | English |
|
Uncontrolled Keywords: |
Virtuell, Wertschöpfung, Industrieunternehmen |
Alternative keywords: |
Alternative keywords | Language |
---|
Virtuell, Wertschöpfung, Industrieunternehmen | German | Virtual, Value creation, Corporate | English |
|
URN: |
urn:nbn:de:tuda-tuprints-6238 |
Classification DDC: |
300 Social sciences > 330 Economics |
Divisions: |
02 Department of History and Social Science |
Date Deposited: |
17 Oct 2008 09:22 |
Last Modified: |
08 Jul 2020 22:53 |
URI: |
https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/623 |
PPN: |
|
Export: |
|