TU Darmstadt / ULB / TUprints

Der Fachsprachenunterricht an der German Jordanian University − Eine Bedarfsanalyse zur Lernzielbestimmung

Al-Khaiwani, Abdalsalam (2023)
Der Fachsprachenunterricht an der German Jordanian University − Eine Bedarfsanalyse zur Lernzielbestimmung.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2021, 26 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00021878
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3327-al-khaiwani.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (1MB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Der Fachsprachenunterricht an der German Jordanian University − Eine Bedarfsanalyse zur Lernzielbestimmung
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2021
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 26
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00021878
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Der vorliegende Beitrag stellt die Problematik des Fachsprachenunterrichts Deutsch an den deutschen Hochschulen im Ausland am Beispiel der German Jordanian University (GJU) dar. Im Mittelpunkt dieses Beitrags steht eine Zusammenfassung der zentralen Forschungsergebnisse, die im Rahmen einer Bestandsanalyse zur Erfassung sprachlicher Schwierigkeiten von Ingenieurstudierenden der GJU während ihres Fachstudiums in Deutschland mittels einer Studierendenbefragung gewonnen wurden. Der Beitrag schließt mit einer Diskussion der Gesamtergebnisse sowie der Formulierung von Vorschlägen zur Weiterentwicklung und Verbesserung des Deutschunterrichts an der GJU.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

This article presents problems in teaching special languages at German universities abroad, using the example of the German Jordanian University. The main results of a survey among students of engineering are presented who were questioned while studying in Germany. The aim of the survey was to record and analyze difficulties in special language acquisition. The article ends discussing the overall results, including propositions as how to further develop and ameliorate teaching German at the GJU.

English
Uncontrolled Keywords: Fachsprachenunterricht im Ausland, Studierendenbefragung, Sprachprobleme beim Studium, Lernzielbestimmung, Bedarfsanalyse, Entwicklung des Fachsprachenunterrichts, teaching special languages abroad, German Jordanian University
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-218785
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 22 Jul 2024 08:09
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/21878
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item