TU Darmstadt / ULB / TUprints

Entwicklung und Integration kontinuierlicher Ortungssysteme

Winter, Hanno ; Priebe, Lukas ; Schubert, Max (2021)
Entwicklung und Integration kontinuierlicher Ortungssysteme.
In: Signal + Draht, 2021, 113 (1-2)
doi: 10.26083/tuprints-00019406
Article, Secondary publication, Publisher's Version

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Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Entwicklung und Integration kontinuierlicher Ortungssysteme
Language: German
Date: 2021
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2021
Publisher: DVV Media Group
Journal or Publication Title: Signal + Draht
Volume of the journal: 113
Issue Number: 1-2
DOI: 10.26083/tuprints-00019406
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Origin: Secondary publication service
Abstract:

Dieser Beitrag diskutiert, wie die Einführung neuer Ortungssysteme zur kontinuierlichen Zugortung in naher Zukunft erreicht werden kann. Dabei werden die Erfahrung und Erkenntnisse aus dem ersten Teil des Projekts „Sichere Ortung von Zügen“ wiedergegeben, einem Forschungsprojekt an der TU Darmstadt in Kooperation mit der DB Netz AG. Als Schlüssel zur zeitnahen Einführung neuer Ortungssysteme wird ein neuer Umgang mit Ortungsdaten in der Sicherungslogik gesehen. Er ermöglicht es, die Anforderungen an die Ortungsgenauigkeit zu reduzieren, solange die Unsicherheiten in den Ortungsdaten bekannt sind. Die beschriebenen Ansätze sollen vor allem als Ausgangspunkt für weitere Diskussionen und Entwicklungsarbeiten bei der Spezifikation, Entwicklung und Einführung neuer, kontinuierlicher Ortungssysteme (kontinOus) dienen.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

This article discusses how the introduction of new localisation systems for continuous train localisation can be achieved in the near future. Within this context, it presents the experiences and findings from the first part of the “Safe Train Localisation” project, a research project at TU Darmstadt in cooperation with DB Netz AG. The key to the prompt introduction of new localisation systems can be found in a new way of handling positioning data in the safety logic. This makes it possible to reduce the requirements for localisation accuracy, as long as the positioning data’s uncertainties are known. The described approaches are primarily intended to serve as a starting point for further discussions and development work on the specifications, development and introduction of new continuous positioning systems (kontinOus).

English
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-194067
Additional Information:

Artikel auf Deutsch und Englisch; Article in German and English

Classification DDC: 600 Technology, medicine, applied sciences > 620 Engineering and machine engineering
Divisions: 18 Department of Electrical Engineering and Information Technology > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Control Methods and Robotics (from 01.08.2022 renamed Control Methods and Intelligent Systems)
Date Deposited: 31 Aug 2021 12:07
Last Modified: 10 Aug 2023 11:05
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/19406
PPN: 51046999X
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