TU Darmstadt / ULB / TUprints

Rezension: Crutchfield, John & Schewe, Manfred (Hrsg.) (2017), Going Performative in Intercultural Education. Interna-tional Contexts, Theoretical Perspectives and Models of Practice. Bristol: Multilingual Matters.

Then, Marion (2023)
Rezension: Crutchfield, John & Schewe, Manfred (Hrsg.) (2017), Going Performative in Intercultural Education. Interna-tional Contexts, Theoretical Perspectives and Models of Practice. Bristol: Multilingual Matters.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2019, 24 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00013099
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3186-then.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (715kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Rezension: Crutchfield, John & Schewe, Manfred (Hrsg.) (2017), Going Performative in Intercultural Education. Interna-tional Contexts, Theoretical Perspectives and Models of Practice. Bristol: Multilingual Matters.
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2019
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 24
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00013099
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Der vorliegende Sammelband möchte einen Überblick über das Potenzial performativer Ansätze für das interkulturelle Lernen im Fremd- bzw. Zweitsprachenunterricht geben. Die zwölf Beiträge des Bandes mit internationaler Autorenschaft liefern dazu sowohl theoretische als auch praktische Einblicke und richten sich gleichermaßen an alle Berufsgruppen, die im Bereich der interkulturellen Bildung tätig sind.

Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-130994
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:04
Last Modified: 22 Jul 2024 08:18
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/13099
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item