Heine, Lena (2023)
Lernziele.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2015, 20 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012926
Article, Secondary publication, Publisher's Version
![]() |
Text
zif-3024-heine.pdf Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs. Download (785kB) |
Item Type: | Article | ||||
---|---|---|---|---|---|
Type of entry: | Secondary publication | ||||
Title: | Lernziele | ||||
Language: | German | ||||
Date: | 2023 | ||||
Place of Publication: | Darmstadt | ||||
Year of primary publication: | 2015 | ||||
Publisher: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Journal or Publication Title: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Volume of the journal: | 20 | ||||
Issue Number: | 2 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00012926 | ||||
Corresponding Links: | |||||
Origin: | Secondary publication from TUjournals | ||||
Abstract: | Der Beitrag stellt die drei wesentlichen mit dem CLIL-Unterricht verbundenen Lernziele dar: den Aufbau sprachlicher, fachlicher und interkultureller Kompetenz. Die Erreichung dieser Zielsetzungen wird vor dem Hintergrund aktueller Forschung kritisch hinterfragt und die Spezifik der integrativen Zielsetzung im Vergleich zu anderen Lernsettings diskutiert. |
||||
Alternative Abstract: |
|
||||
Uncontrolled Keywords: | Lernziele in CLIL, interkulturelle Kompetenz, Integration von Fach- und Sprachlernen; CLIL learning objectives, intercultural competence, content and language integrated learning | ||||
Status: | Publisher's Version | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-129267 | ||||
Classification DDC: | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Divisions: | 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit | ||||
Date Deposited: | 24 May 2023 17:03 | ||||
Last Modified: | 24 May 2023 17:15 | ||||
URI: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12926 | ||||
PPN: | |||||
Export: |
![]() |
View Item |