TU Darmstadt / ULB / TUprints

Rezension: CENOZ, JASONE; HUFEISEN, BRITTA & JESSNER, ULRIKE (eds.) (2001), Looking beyond Second Language Acquisition. Studies in Tri- and Multilingualism

Grau, Maike (2023)
Rezension: CENOZ, JASONE; HUFEISEN, BRITTA & JESSNER, ULRIKE (eds.) (2001), Looking beyond Second Language Acquisition. Studies in Tri- and Multilingualism.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2002, 7 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012381
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-2843-grau.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (625kB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Rezension: CENOZ, JASONE; HUFEISEN, BRITTA & JESSNER, ULRIKE (eds.) (2001), Looking beyond Second Language Acquisition. Studies in Tri- and Multilingualism
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2002
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 7
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012381
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Sollte der einsprachige Mensch jemals der Regelfall gewesen sein, so ist er es im beginnenden 21. Jahrhundert mit Sicherheit nicht mehr. Sei es nun durch die zunehmende Internationalisierung der Wirtschaft oder die weltweiten Migrations- und Flüchtlingsbewegungen, immer mehr Kinder wachsen in mehr als einer Sprache und Kultur auf, immer mehr Erwachsene leben und arbeiten in mehrsprachigen Kontexten.

Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-123817
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 22 Jul 2024 08:13
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12381
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item