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Einfluss der Schienenbefestigungskomponenten auf das laterale Verformungs- und Lastverteilungsverhalten der Schiene

Liu, Jia (2024)
Einfluss der Schienenbefestigungskomponenten auf das laterale Verformungs- und Lastverteilungsverhalten der Schiene.
doi: 10.26083/tuprints-00028576
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Item Type: Book
Type of entry: Secondary publication
Title: Einfluss der Schienenbefestigungskomponenten auf das laterale Verformungs- und Lastverteilungsverhalten der Schiene
Language: German
Date: 22 October 2024
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2013
Place of primary publication: München
Collation: 186 S. in getr. Zählung
DOI: 10.26083/tuprints-00028576
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Origin: Secondary publication service
Abstract:

In dieser Arbeit wurden die Verformungseigenschaften und das laterale Lastverteilungsverhalten der Schiene im Schotteroberbau in Abhängigkeit unterschiedlicher Befestigungskomponenten mittels zahlreichen Laborversuchen, Feldmessungen sowie FEM Berechnungen untersucht. Ansatzpunkte für die Optimierung von Schienenbefestigungssystemen wurden gefunden. Rechenansätze zur Ermittlung der maßgebenden Lateralkräfte infolge Verkehrslast und ein Messverfahren zur Ermittlung der dynamischen Einwirkungskräfte wurden entwickelt.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

In this dissertation, the influence of different fastening components on the lateral displacement and load distribution behaviour of the rail for ballast track was investigated. Numerous labour tests, service line measurements and FEM calculations were carried out. Approaches for optimization and further development of fastening systems were found. A method to calculate the decisive lateral rail seat forces caused by traffic loads and a procedure to measuring the dynamic forces were developed.

English
Uncontrolled Keywords: Oberbau, Gleisbau, Verkehrslast, Schienenbefestigungsmittel, FEM, Schotteroberbau, Schienenbefestigung, Laterale Lastverteilung, Schienenspannung, Messverfahren zur Messung dynamischer Kräfte, ballast track, fastening systems, lateral displacement, rail stress, procedure to measuring the dynamic forces
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-285763
Additional Information:

Dissertation TU München, 2013 (Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen)

Classification DDC: 600 Technology, medicine, applied sciences > 620 Engineering and machine engineering
600 Technology, medicine, applied sciences > 624 Civil engineering and environmental protection engineering
Date Deposited: 22 Oct 2024 12:18
Last Modified: 11 Nov 2024 07:28
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/28576
PPN: 523405618
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