Fecher, Norbert ; Hoffmann, Jens ; Winner, Hermann ; Fuchs, Klaus ; Abendroth, Bettina ; Bruder, Ralph (2023)
Aktive Gefahrenbremsungen - wie reagiert das Fahrer-Fahrzeug-System?
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 2009, 111 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00024586
Article, Secondary publication, Postprint
Text
ATZ-Aktiv-AGB_final_deutsch.pdf Copyright Information: In Copyright. Download (1MB) |
Item Type: | Article |
---|---|
Type of entry: | Secondary publication |
Title: | Aktive Gefahrenbremsungen - wie reagiert das Fahrer-Fahrzeug-System? |
Language: | German |
Date: | 17 October 2023 |
Place of Publication: | Darmstadt |
Year of primary publication: | 2009 |
Place of primary publication: | Wiesbaden |
Publisher: | Springer Vieweg |
Journal or Publication Title: | ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift |
Volume of the journal: | 111 |
Issue Number: | 2 |
Collation: | 12 Seiten |
DOI: | 10.26083/tuprints-00024586 |
Corresponding Links: | |
Origin: | Secondary publication service |
Abstract: | Ein Ansatz zur Erhöhung der Sicherheit im Straßenverkehr ist die Unterstützung des Fahrers durch Aktive Gefahrenbremsungen. Zur Beurteilung des Verhaltens von Fahrern arbeitete ein interdisziplinäres Wissenschaftlerteam der TU Darmstadt im Auftrag von sechs Industriepartnern (Audi, Bosch, BMW, Continental, MAN, Opel) im Rahmen der Forschungsinitiative „Aktiv“ (Adaptive und kooperative Technologien für den intelligenten Verkehr) [6], die vom Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie (BMWi) gefördert wird. |
Status: | Postprint |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-245861 |
Classification DDC: | 600 Technology, medicine, applied sciences > 620 Engineering and machine engineering |
Divisions: | 16 Department of Mechanical Engineering > Ergonomics (IAD) |
Date Deposited: | 17 Oct 2023 09:26 |
Last Modified: | 26 Jul 2024 09:42 |
URI: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/24586 |
PPN: | 512625263 |
Export: |
View Item |