TU Darmstadt / ULB / TUprints

Die Homepage des Malers Gerhard Richter: Lernen an Künstlerbiografien im mediengestützten Fremdsprachenunterricht

Lay, Tristan (2023)
Die Homepage des Malers Gerhard Richter: Lernen an Künstlerbiografien im mediengestützten Fremdsprachenunterricht.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2019, 24 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00022105
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3195-lay.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (1MB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: Die Homepage des Malers Gerhard Richter: Lernen an Künstlerbiografien im mediengestützten Fremdsprachenunterricht
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2019
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 24
Issue Number: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00022105
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

„With a career spanning nearly six decades, Gerhard Richter is widely considered one of the greatest artists of our time. To explore the artist’s work and life, click on an image below“steht auf der Startseite von Gerhard Richters offizieller Homepage.1Der vorliegende Beitrag untersucht, welche Ressourcen und Möglichkeiten diese mehrsprachige Homepage für die Arbeit im medienreflexiven Fremdsprachenunterricht bietet. Als hybrides Medium in zunehmend medial vermittelten und visuell kommunizierenden Informations-und Wissensgesellschaften bietet die Webseite medienintegrative Ansätze für die handlungsorientierte Beschäftigung mit Richters Bilderkosmos im Allgemeinen, und dasfremdsprachliche und landeskundliche Lernen an seiner Biografie im Besonderen.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

“With a career spanning nearly six decades, Gerhard Richter is widely considered one of the greatest artists of our time. To explore the artist’s work and life, click on an image below”one reads on Richter’s official website. This contribution examines the resources and possibilities offered by this multilingual website for working in media-based teaching and learning approaches in language education. As a hybrid medium set within an increasingly mediated and visual communication-based information and knowledge society, the website offers media-integrative approaches to an action-oriented study of Richter’s pictorial cosmos in general, and foreign language and cultural learning with his biography in particular.

English
Uncontrolled Keywords: Homepage, Biografiearbeit, mediengestütztes Lehren und Lernen, Gerhard Richter, website, learning biographies, media-based teaching and learning
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-221054
Classification DDC: 400 Language > 400 Language, linguistics
Divisions: 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 22 Jul 2024 08:16
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/22105
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item