TU Darmstadt / ULB / TUprints

DaF-LehrerIn werden in Europa – Ein Vergleich zwischen Schweden und Nordmazedonien

Atanasoska, Tatjana (2023)
DaF-LehrerIn werden in Europa – Ein Vergleich zwischen Schweden und Nordmazedonien.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2020, 25 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00021962
Article, Secondary publication, Publisher's Version

[img] Text
zif-3251-atanasoska.pdf
Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs.

Download (1MB)
Item Type: Article
Type of entry: Secondary publication
Title: DaF-LehrerIn werden in Europa – Ein Vergleich zwischen Schweden und Nordmazedonien
Language: German
Date: 24 May 2023
Place of Publication: Darmstadt
Year of primary publication: 2020
Journal or Publication Title: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Volume of the journal: 25
Issue Number: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00021962
Corresponding Links:
Origin: Secondary publication from TUjournals
Abstract:

Diese Publikation beschäftigt sich mit der Situation des Schulfachs Deutsch (als Fremdsprache) und der nationalen Lehramtsausbildung DaF in zwei europäischen Ländern, Schweden und Nordmazedonien. Auch werden die beruflichen Möglichkeiten von DaF-LehrerInnen aufgezeigt. Trotz der schulhistorisch und nationalhistorisch unterschiedlichen Gegebenheiten und Entwicklungen werden neben den Unterschieden in Bezug auf DaF auch Ähnlichkeiten für das Fach sichtbar. Diese werden vor dem Hintergrund heutiger Entwicklungen im Lehrberuf dargestellt.

Alternative Abstract:
Alternative AbstractLanguage

This publication gives an answer to the question how the school subject of German (as a foreign language) and the teacher education in German looks like in two European countries – Sweden and North Macedonia. Furthermore, the job situation of German teachers is looked at. Although these two countries show big differences in the historical developments of the school and nation, similarities will become visible. These similarities regarding German are shown in contrast to the differences. The publication discusses these results before the background of the teacher profession today.

English
Uncontrolled Keywords: LehrerInnenbildung, DaF in Europa, Vergleichende Forschung, Zweite schulische Fremdsprache, Teacher education, German as a Foreign Language in Europe, Comparative Research, 2nd foreign language in schools
Status: Publisher's Version
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-219621
Classification DDC: ?? ddc_dnb_400 ??
Divisions: ?? fb2_litwiss~swms ??
Date Deposited: 24 May 2023 17:03
Last Modified: 22 Jul 2024 08:09
URI: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/21962
PPN:
Export:
Actions (login required)
View Item View Item