Heine, Lena (2023)
Lernziele.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2015, 20 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012926
Article, Secondary publication, Publisher's Version
Text
zif-3024-heine.pdf Copyright Information: CC BY-ND 3.0 de - Creative Commons, Attribution NoDerivs. Download (785kB) |
Item Type: | Article | ||||
---|---|---|---|---|---|
Type of entry: | Secondary publication | ||||
Title: | Lernziele | ||||
Language: | German | ||||
Date: | 24 May 2023 | ||||
Place of Publication: | Darmstadt | ||||
Year of primary publication: | 2015 | ||||
Journal or Publication Title: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Volume of the journal: | 20 | ||||
Issue Number: | 2 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00012926 | ||||
Corresponding Links: | |||||
Origin: | Secondary publication from TUjournals | ||||
Abstract: | Der Beitrag stellt die drei wesentlichen mit dem CLIL-Unterricht verbundenen Lernziele dar: den Aufbau sprachlicher, fachlicher und interkultureller Kompetenz. Die Erreichung dieser Zielsetzungen wird vor dem Hintergrund aktueller Forschung kritisch hinterfragt und die Spezifik der integrativen Zielsetzung im Vergleich zu anderen Lernsettings diskutiert. |
||||
Alternative Abstract: |
|
||||
Uncontrolled Keywords: | Lernziele in CLIL, interkulturelle Kompetenz, Integration von Fach- und Sprachlernen; CLIL learning objectives, intercultural competence, content and language integrated learning | ||||
Status: | Publisher's Version | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-129267 | ||||
Classification DDC: | 400 Language > 400 Language, linguistics | ||||
Divisions: | 02 Department of History and Social Science > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit | ||||
Date Deposited: | 24 May 2023 17:03 | ||||
Last Modified: | 22 Jul 2024 08:14 | ||||
URI: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/12926 | ||||
PPN: | |||||
Export: |
View Item |