Item Type: |
Ph.D. Thesis |
Type of entry: |
Primary publication |
Title: |
Individuelle Förderungsmöglichkeiten von Lebenskunst - Konzeption und empirische Überprüfung eines Coaching-Konzeptes für Lebenskunst sowie ein integrativer Ansatz zur Veränderung von Strategien und zum Umgang mit Hindernissen |
Language: |
German |
Referees: |
Keith, Prof. Dr. Nina ; Schmitz, Prof. Dr. Bernhard |
Date: |
2017 |
Place of Publication: |
Darmstadt |
Date of oral examination: |
30 November 2017 |
Abstract: |
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit den individuellen Förderungsmöglichkeiten von Lebenskunst. Dies beinhaltet die Entwicklung und Evaluierung eines Fragebogens zur Lebenskunst sowie die Konzeption, Durchführung und empirische Überprüfung eines Lebenskunst-Coachings. |
Alternative Abstract: |
Alternative Abstract | Language |
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The subject of the thesis is focused on the individual promotion of art-of-living. The thesis involves the development and evaluation of an art-of-living questionnaire followed by detailed conception, execution and verification of an art-of-living coaching. | English |
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URN: |
urn:nbn:de:tuda-tuprints-70270 |
Classification DDC: |
100 Philosophy and psychology > 150 Psychology |
Divisions: |
03 Department of Human Sciences > Institute for Psychology > Educational Psychology |
Date Deposited: |
15 Dec 2017 10:30 |
Last Modified: |
09 Jul 2020 01:56 |
URI: |
https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/id/eprint/7027 |
PPN: |
424019302 |
Export: |
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