TU Darmstadt / ULB / TUprints

Items where Subject is "400 Sprache > 430 Deutsch"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | D | F | J | S | W
Number of items at this level: 9.

A

Adler, Marc and Bartsch, Sabine and Becker, Maria and Bender, Michael and Borek, Luise and Brinkmann, Cindy and Dimpel, Friedrich Michael and Fischer, Rotraut and Glawion, Anastasia and Gülden, Svenja A. and Hastik, Canan and Hegel, Philipp and Herget, Katharina and Horn, Franziska and Krause, Celia and Müller, Marcus and Núnez, Alexandra and Rapp, Andrea and Scharrer, Lisa and Schmid, Oliver and Stegmeier, Jörn and Thull, Beate and Weitin, Thomas Bartsch, Sabine and Gius, Evelyn and Müller, Marcus and Rapp, Andrea and Weitin, Thomas (eds.) (2020):
Digitale Philologie: Das Darmstädter Modell.
In: Digital Philology | Working Papers in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00012476,
[Book]

B

Brottrager, Judith Bartsch, Sabine and Gius, Evelyn and Müller, Marcus and Rapp, Andrea and Weitin, Thomas (eds.) (2020):
The Signal and the Noise. Differentiating Stylometric Signals in the Analysis of Literary Texts.
In: Digital Philology | Evolving Scholarship in Digital Philology, 1, Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00013485,
[Book]

Behrend, Jana (2016):
Germanische Interkomprehension im universitären Bereich als Möglichkeit zur Förderung rezeptiver Mehrsprachigkeit in der EU. Subjektive Theorien von Studierenden zum Erschließen fremdsprachlicher Lesetexte nach dem EuroComGerm-Ansatz.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, [Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/cgi/oai2],
[Ph.D. Thesis]

D

Drumm, Sandra (2010):
Die Sprachbewusstheit von schulischen Lehrkräften der naturwissenschaftlichen Fächer Eine empirische Untersuchung der Sprach- und Verantwortungsbewusstheit naturwissenschaftlich ausgebildeter Lehrkräfte in Bezug auf die fachsprachlich bedingten Lernschwierigkeiten von SchülerInnen mit Migrationshintergrund.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

F

Feith, Alexandra (2013):
Zur Fachkommunikation interdisziplinärer Teams in der Produktentwicklung.
Darmstadt, tuprints, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

J

Janich, Nina (2020):
What Do You Expect? Linguistic Reflections on Empathy in Science Communication.
In: Media and Communication, 8, (1), Cogitatio, p. 107, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011588,
[Online-Edition: https://doi.org/10.17645/mac.v8i1.2481],
Secondary publishing via sponsored Golden Open Access, [Article]

S

Simon, Niklas (2020):
Investigating Ethos and Pathos in Scientific Truth Claims in Public Discourse.
In: Media and Communication, 8, (1), Cogitatio, pp. 129-140, ISSN 2183-2439,
DOI: 10.25534/tuprints-00011589,
[Online-Edition: https://doi.org/10.17645/mac.v8i1.2444],
Secondary publishing via sponsored Golden Open Access, [Article]

Schulz, Anke (2015):
Me, myself and I: A corpus-based, contrastive study of English and German computer-mediated communication from a Systemic Functional perspective.
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

W

WANG, Xiaoyuan (2019):
Welche Lehrwerke für welche Kultur?
Darmstadt, Technische Universität, [Ph.D. Thesis]

This list was generated on Sat Sep 26 11:50:13 2020 CEST.