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Items where Division is "16 Department of Mechanical Engineering > Institute for Internal Combustion Engines and Powertrain Systems (VKM)" and Year is [pin missing: value2]

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Article

Biondo, Luigi ; Gerken, Henrik ; Illmann, Lars ; Steinhaus, Tim ; Beidl, Christian ; Dreizler, Andreas ; Wagner, Steven (2022)
Advantages of Simultaneous In Situ Multispecies Detection for Portable Emission Measurement Applications.
In: SAE International Journal of Sustainable Transportation, Energy, Environment, & Policy, 2 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00021050
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Steinhaus, Tim ; Hartwig, Moritz ; Beidl, Christian (2022)
Empirical modelling of a near-traffic emission hotspot – analysis of immission reduction potentials.
In: International Journal of Transport Development and Integration, 5 (4)
doi: 10.26083/tuprints-00021397
Article, Secondary publication, Publisher's Version

Book

Hummel, Nicolas (2024)
Systemische Analyse und Bewertung der Well-to-Wheel CO₂-Bilanz verschiedener Antriebs- und Energiesystemkombinationen in nutzfahrzeugspezifischen Anwendungen.
doi: 10.26083/tuprints-00026952
Book, Secondary publication, Publisher's Version

Conference or Workshop Item

Biondo, Luigi ; Diemel, Oliver ; Doberstein, Vadim ; Gerken, Henrik ; Illmann, Lars ; Jonek, Michael ; Schmidt, Marvin ; Steinhaus, Tim ; Wagner, Steven (2021)
Multispecies Laser Diagnostic System for Vehicle Tailpipe Emission Measurements.
CLEO: Applications and Technology. San Jose, United States (05.-10.05.2019)
doi: 10.26083/tuprints-00018614
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Publisher's Version

Hummel, Nicolas ; Thiem, Mikula ; Steinhaus, Tim ; Beidl, Christian (2020)
Emissionsoptimierung am hybriden Sattelzug mittels Most Relevant Testing.
Experten-Forum Powertrain: Ladungswechsel und Emissionierung 2019. Hanau (23.-24.10.2019)
doi: 10.25534/tuprints-00014570
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Postprint

Steinhaus, Tim ; Mokros, Alexander ; Beidl, Christian (2021)
Einsatz von OME-Reinkraftstoff am Serienmotor : Analyse der Abgasemissionen in unterschiedlichen Applikationsstrategien.
18. FAD-Konferenz Herausforderung – Abgasnachbehandlung. Radebeul (15.-16.09.2021)
doi: 10.26083/tuprints-00017831
Conference or Workshop Item, Secondary publication, Preprint

Ph.D. Thesis

Fesefeldt, Thomas Frank (2010)
Ganzheitliche Betrachtung zur Auswahl der Starteinrichtung des Verbrennungsmotors eines Parallel-Hybrids mit Trennkupplung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Frommater, Stefan (2018)
Phenomenological modelling of particulate emissions in direct injection spark ignition engines for driving cycle simulations.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Lanzerath, Peter (2012)
Alterungsmechanismen von Abgaskatalysatoren für Nutzfahrzeug-Dieselmotoren.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Müller, Sören (2010)
Der Startvorgang von hybridisierten Ottomotoren - Untersuchung, Bewertung, Optimierung.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Sabathil, Daniel (2010)
Beitrag zur NOx - Simulation eines Ottomotors im Instationärbetrieb.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Schmitt, Andreas (2013)
Beitrag zur NOx Emissionsminderung für Niedrig-Emissions-Fahrzeuganwendungen mittels Selektiver-Katalytischer-Reduktion.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

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